27 november INCT.SPIRATIE 2024
Deze editie van inct.spiratie staat in het teken van Trends in Media: alle sprekers zijn bekend!
Overal snel toegang tot het laatste nieuws en achtergronden op het gebied van media en de uitgeverij? Installeer dan met één druk op de knop de inct.nl-app.
Deze editie van inct.spiratie staat in het teken van Trends in Media: alle sprekers zijn bekend!
De publieke omroep brengt in 2025 alle radiozenders samen in de NPO Luister-app en website. Hiermee verdwijnen op termijn de huidige zenderapps en kunnen luisteraars alle radiozenders en podcasts van de publieke omroep gemakkelijk op één plek vinden.
De Raad van Advies voor het College van het Commissariaat voor de Media adviseert het College gevraagd en ongevraagd over strategische beleidsthema’s en de ontwikkeling van de organisatie op lange termijn. Daarnaast vormt de Raad een klankbord voor het College.
Het aantal mensen dat min of meer regelmatig een podcast beluistert is opnieuw toegenomen: 44 procent van de dertienplussers luistert naar podcasts.
De Nederlandse Boekenbon wordt de eerste hoofdsponsor van hebban.nl, de grootste lezerscommunity van Nederland en Vlaanderen.
DPG Media heeft een volledig vernieuwde webshop voor vtwonen geopend.
Voetbal International (Goud), Harper's Bazaar (Zilver) en Miljuschka Magazine (Brons) winnaars in categorie Magazine Mediamerk. Tijdens de 25e editie van de uitreiking van de Mercurs, in Theater Amsterdam, zijn in de categorie Magazine Mediamerk voor het eerst drie Mercurs toegekend.
Het kijkgedrag van Nederlanders wordt steeds meer gedomineerd door streamingdiensten, blijkt uit recent onderzoek van VPN Nederland. Maar liefst 80% van de Nederlanders maakt gebruik van ten minste één streamingdienst en voor bijna de helft (46%) is het gebruik ervan een dagelijkse routine.
Vorige week opende algemeen directeur Linda van Zomeren met een filmpje en een knal het nieuwe magazijn van CB.
Niels Bakker is expert als het gaat om de invloed van digitalisering op lezen. Op inct.spiratie komt hij erover praten, wij maken alvast kennis.
Richard Otto is weliswaar ook uitgever, maar toch vooral de man achter XS2Content, een bedrijf dat bestaande content omzet naar andere contentvormen. Dat klinkt cryptisch, maar dat is het zeker niet en inderdaad: ook hier speelt AI een belangrijke rol.
Audiobook Factory is een van de grootste audioboekproducenten in Nederland en maakt jaarlijks honderden luisterboeken voor uitgevers. Hoe gaat het productieproces in zijn werk, en wat maakt een goed luisterboek zo uniek? Een blik achter de schermen.
Juliette Goetzee is sinds 3,5 jaar managing director bij Nextens, onderdeel van Relx, het oude Reed Elsevier. Daarnaast is ze binnen haar divisie ook verantwoordelijk voor innovatie. Alle reden om haar te vragen voor een closing keynote op inct.spiratie
Sommige uitgevers denken dat AI de oplossing is om alle content automatisch voor iedereen toegankelijk te maken. Kunnen uitgevers inderdaad achterover leunen en wachten totdat AI deze kwestie volledig oplost?
Op veel terreinen heeft de uitgeefsector met de toenemende aandacht voor diversiteit te maken: binnen de organisatie, onder klanten en in het materiaal. Iesja Westerbeek vertelt hoe Sdu binnen de organisatie met dit thema omgaat.
Pauline de Bruijn is oprichter van het platform Proudies. Misschien gaat er bij die naam niet direct een belletje rinkelen, dat kan: Proudies is een onlangs gestart platform dat zich richt op 60-plussers. We spreken Pauline over het hoe en waarom van dit platform.
Als je kennismaking met stripboeken nooit verder is gekomen dan Kuifje, Asterix of Suske en Wiske, ontvouwt zich in Jopo de podcast een compleet nieuwe wereld.