Uitgelicht

DPG Media past management-team aan: Erik Roddenhof wordt CEO

Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van heel DPG Media. Erik krijgt per 1 maart de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie. 


DPG Media is AMMA Media-exploitant van het Jaar

DPG Media heeft vier AMMA Awards gewonnen, waaronder die voor ‘Media-exploitant van het Jaar’. De jury kwam tot deze keuze vanwege het voortouw dat zij nemen in toekomstbestendig digitaal adverteren. Daarnaast wonnen zij een zilveren AMMA Award met hun onderzoek naar aandacht in de categorie ‘beste research’.


Mediahuis Noord lanceert Media en Merken podcast: M&M podcast

Mediahuis Noord lanceert een eigen podcast.Tijdens de M&M podcast komen media, merken en marketing aan de orde. Centraal staat de impact van actuele onderwerpen op de medewerkers van Mediahuis Noord als professional, op de media en op merken en marketing. Deze podcast wordt gemaakt door Joël Darius en Michiel de Jong van Mediahuis Noord.


Commissariaat voor de Media start toezicht op Influencers

Per 1 juli vallen invloedrijke YouTubers, TikTok-ers, Instagrammers onder toezicht van het Commissariaat voor de Media. Zij moeten zich vanaf dat moment houden aan de Mediawet. Dat betekent dat influencers, door het CvdM aangeduid als 'video-uploaders' duidelijk moeten zijn over commerciële boodschappen in hun video’s, minderjarigen moeten beschermen tegen schadelijke content en moeten aangeven wie de afzender van de video is.


KB bouwt innovatief nieuw boekenmagazijn 

De KB werkt samen met het Rijksvastgoedbedrijf aan de realisatie van een innovatief nieuw boekenmagazijn, waarin de nationale bibliotheek het gedrukte en geschreven erfgoed van Nederland duurzaam en veilig voor de toekomst zal bewaren. Het magazijn wordt ontworpen door Office Winhov en komt te staan in de Harnaschpolder in de gemeente Midden-Delfland. Volgens de huidige planning is het nieuwe magazijn in 2028 volledig in gebruik.


De trage evolutie van gericht adverteren

Het einde van het (third party) cookie is al heel wat keren aangekondigd, ook hier. De opvolgers – methoden die het mogelijk zouden maken om bezoekers heel persoonlijk te benaderen, zonder hun privacy te schenden – zijn alom gepresenteerd, ook hier. Doordat er nog niets definitief is, lijkt er geen ontwikkeling in te zitten, maar er zit nog van alles in het vat. Het is alleen in de praktijk niet zo eenvoudig om privacy écht met personalisatie te combineren