Uitgelicht

DPG Media past management-team aan: Erik Roddenhof wordt CEO

Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van heel DPG Media. Erik krijgt per 1 maart de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie. 


Zowel reclame als nieuwsmedia nog lang geen afspiegeling van bevolking

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat advertenties en commercials al honderd jaar geen realistische afspiegeling vormen van de maatschappij en soms ronduit discriminerend en racistisch zijn. Dat blijkt uit onderzoek dat werd uitgevoerd in opdracht van bvA. Onlangs is een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat ook in de nieuwsvoorzieningen vrouwen en minderheden zwaar ondervertegenwoordigd zijn.


TCE, marktplaats voor content, opent vandaag haar deuren

Vanaf vandaag kunnen op TCE daadwerkelijk transacties worden gedaan tussen makers en afnemers van content. Een marktplaats die freelancers, redacties, producenten, marketeers en uitgevers aan elkaar verbindt om het maximale te halen uit elkaars creativiteit, productiviteit en bereik. 


inct.spiratie: dit najaar afgelast

Het was onvermijdelijk: de nieuwe maatregelen die zijn afgekondigd noodzaken ons om de 4 live events van dit najaar te cancelen. Wat ons betreft uitstel en geen afstel. Zodra het weer mogelijk is zullen wij weer bijeenkomsten organiseren. We gaan nu kijken of we wellicht voor dit najaar een hybride/digitale variant kunnen organiseren: we houden u op de hoogte! 


Vrije journalistiek onder vuur

De vrije, onafhankelijke, journalistiek ligt in Nederland onder vuur. Steeds meer incidenten waarbij journalisten en media-makers door betogers en burgers bedreigd worden. Journalistiek dient te kunnen functioneren als de waakhond van de democratie. Triest dieptepunt: het verwijderen van de logo's op de wagens van de NOS.


Is programmatic advertising een economische bubbel?

Programmatic advertising en behavioral targeting hebben een grote schare fans achter zich, maar ook een flink leger aan tegenstanders tegenover zich. Beide partijen gaan ervan uit dat de techniek in staat is om mensen heel goed te leren kennen en vervolgens te beïnvloeden. Volgens Tim Hwang is dat niet het geval, en is juist dát het grootste risico. Hij voorspelt een enorme economische crisis als iedereen ziet dat keizer Programmatic geen kleren draagt. Heeft hij een punt?


Europese toezichthouders publiceren guideline voor social targeting

Wat zijn de regels als je adverteert op sociale media? Wat is toegestaan als je e-mailadressen gebruikt om een ‘custom audience’ aan te maken, of juist om bestaande klanten uit te sluiten van een campagne? In een recent gepubliceerde conceptguideline publiceert de EDPB (Europese koepel van privacytoezichthouders) haar visie op dit onderwerp. 


Lancering SDG Compact voor uitgevers: een duurzame toekomst

Op de (digitale) Frankfurter Buchmesse is een nieuw initiatief gelanceerd: de Sustainable Development Goals Publishers Compact. Achter dit initiatief zitten de International Publishers Association en de VN. Het initiatief houdt in dat uitgevers en uitgeversverenigingen van over de hele wereld worden opgeroepen zich in te zetten voor een duurzame toekomst, door deze verklaring te ondertekenen.