Gebruik smart speakers groeit explosief

Voor het eerst is in Nederland op grote schaal het gebruik van verschillende voice-toepassingen onderzocht. Het onderzoek laat zien dat sinds de introductie van Google Home op de Nederlandse markt, slechts 4,5 maand geleden, nu al 5% van de Nederlandse huishoudens een slimme luidspreker gebruikt.


NU.nl neemt een meerderheidsbelang in Pro Shots

Pro Shots wordt met haar netwerk van sportfotografen en buitenlandse persbureaus onderdeel van NU.nl dat daarmee haar onafhankelijke en onderscheidende positie als grootste online nieuwsplatform van Nederland versterkt. Pro Shots blijft haar diensten ook leveren aan haar huidige klanten


BNR organiseert de 2e editie Dutch Podcast Awards

Na een succesvolle eerste editie in 2018 organiseert BNR voor de tweede keer de Dutch Podcast Awards. De uitreiking vindt plaats op donderdag 6 juni 2019 in mediacafé Dauphine, waar de awards worden uitgereikt aan de beste podcastmakers van Nederland. De vakjury én het publiek bepalen welke podcast De Beste Podcast van Nederland wordt.


Mediabedrijven tekenen Charter Diversiteit

Negen werkgevers uit de mediasector hebben het Charter Diversiteit ondertekend: AT5, BNNVARA, FunX, Human, KRO-NCRV, LINDA., NTR, Viacom en VPRO. Hiermee verklaren zij zich in te zetten voor meer diversiteit en inclusie in hun eigen organisaties


Willem-Jan Lems benoemd tot cco Blendle

Willem-Jan Lems is de nieuwe chief commercial officer (cco) van Blendle. Het is voor het eerst dat deze functie bij Blendle wordt vervuld. Lems komt bij Bol.com vandaan. Daar was hij director marketing.