Uitgelicht

DPG Media past management-team aan: Erik Roddenhof wordt CEO

Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van heel DPG Media. Erik krijgt per 1 maart de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie. 


Facebook gaat ook in Nederland factchecken

Facebook gaat in Nederland samenwerken met factchecking partners Agence France Presse (AFP) en Deutsche Presse-Agentur (DPA). DPA gaat maandag 30 maart van start met factchecken in Nederland. AFP begint daar dit voorjaar mee. Beide organisaties zijn gecertificeerd via het International Fact-Checking Network.


Nederlander vindt traditionele media tijdens coronacrisis meest betrouwbaar

Goed voorbereid én goed geïnformeerd zijn, dat vinden de Nederlanders tijdens de coronacrisis het allerbelangrijkst. Opvallend is dat mensen om op de hoogte te blijven vooral traditionele nationale media opzoeken zoals televisie en kranten. 55 procent van de Nederlanders (52 procent wereldwijd) vindt dat deze thuishoren in de top-3 van de meest betrouwbare bronnen op het gebied van informatie over het coronavirus.


Hoe kunnen uitgevers op millennials focussen?

Zo nu en dan plaatsen we een artikel waarvan we vinden dat iedereen het gelezen moet hebben opnieuw bovenaan. Juist nu de leeshonger extra groot is.  De digitale uitgeverij Buzzfeed bereikt elke maand 83% van de millennials met leuke, boeiende content. Een aantrekkelijk voorbeeld voor uitgevers die hun klantenbestand zien vergrijzen. Maar hoe doen die hippe ‘millennial-uitgevers’ dat?


Houd (afstand) van elkaar

Om de overheid te ondersteunen in de cruciale oproep tot social distancing verspreiden media, merken en vooraanstaande Nederlanders massaal dezelfde boodschap: Houd afstand van elkaar / Houd afstand van elkaar.


Pensioenuitvoerders coulant bij betalen premies

Pensioenuitvoerders gaan ondernemers die door de coronacrisis in acute problemen komen of zijn gekomen zoveel mogelijk tegemoet komen als deze problemen ervaren bij het betalen van de pensioenpremies. Dat hebben de Stichting van de Arbeid en de koepels van pensioenuitvoerders, de Pensioenfederatie en het Verbond van Verzekeraars, afgesproken.


Nederlandse jongeren digitaal vaardig

Nederlandse jongeren van 12 tot 25 jaar zijn vaardiger geworden in het gebruik van internet, computers en software ten opzichte van 2015. Op het deelgebied communicatie was het aandeel jongeren in 2019 met meer dan basisvaardigheden groter dan op andere deelgebieden. Jongens en meisjes verschillen niet in digitale vaardigheden, jongeren (12 tot 25 jaar) en jongvolwassenen (25 jaar of ouder) wel. Dit meldt het CBS in het kader van de Jeugdmonitor.