Metro bestaat 25 jaar
Nieuwsmerk Metro bestaat deze week 25 jaar. Metro viert het 25-jarig bestaan met jubileumverhalen, winacties én de lancering van de nieuwe tagline: ‘Waar verhalen nieuws maken’.
Nieuwsmerk Metro bestaat deze week 25 jaar. Metro viert het 25-jarig bestaan met jubileumverhalen, winacties én de lancering van de nieuwe tagline: ‘Waar verhalen nieuws maken’.
In vergelijking met andere landen hebben Nederlanders nog relatief veel vertrouwen in nieuws. De nieuwsmerken hebben in Nederland vooralsnog ook een goed imago: mensen zijn bekend met de merken en ze worden vertrouwd. Toch laat het Digital News Report 2024 een paar zorgelijke trends zien.
Folkert Jensma, journalist, analist en commentator bij NRC en bestuursvoorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Journalisten geeft zijn visie op de ontwikkelingen in de media.
De Volkskrant start met de multimediale merkcampagne Open je wereld.
Wendelmoet Boersema en Karel Smouter worden de nieuwe hoofdredacteuren van Trouw.
Nieuws in de klas, het educatieplatform van NDP Nieuwsmedia, organiseert voor het tweede achtereenvolgende jaar ‘Journalist in de klas'.
Een zzp'er die jarenlang bij de Volkskrant werkte als corrector, had in loondienst genomen moeten worden.
Op initiatief van de Tweede Kamer komt er meer geld beschikbaar voor PersVeilig.