Uitgelicht

Omzet boekenbranche 2019: weer licht in de plus

De omzet in 2019 in de boekenbranche lijkt wederom, net als het voorafgaand jaar, een kleine plus te kunnen laten zien. De omzet voor alle boeken steeg in 2019 met 1,9% ten opzichte van 2018.


We luisteren meer naar de radio

De tijd die Nederlanders tijdens de coronacrisis besteden aan radioluisteren blijft stijgen. In week 13 luisterde men gemiddeld 185 minuten per dag naar de radio, in de week daarvoor was dat 173 minuten; een stijging van 7%. 


Conde Nast verwijdert paywall in groot aantal landen

Conde Nast, een Amerikaanse uitgeverij van magazines met titels als Vogue, Vanity Fair, GQ en Glamour, haalt internationaal de paywall neer voor deze titels en biedt veel content nu gratis aan. De uitgeverij wil in deze tijden ook entertainment bieden, maar ziet tegelijkertijd een mooie kans voor het post-corona tijdperk.


Versnelde digitale transitie door de coronacrisis

Hoe gaan mediabedrijven om met de coronacrisis? Op basis van gesprekken die wij vanuit Station10 de afgelopen weken voerden met directeuren en managers van een aantal mediabedrijven, hebben wij de indruk dat elk bedrijf door een vergelijkbaar proces gaat. In dit artikel delen wij onze analyse hiervan. Naast dat het geruststellend herkenbaar kan zijn, hopen we te helpen om vooruit te kijken naar de stappen die komen.


BREIN stopt man die illegaal e-books per e-mail aanbiedt

Niet alleen via online platforms maar ook via e-mail worden illegaal e-books aangeboden. Het is niet toegestaan om digitale kopieën van boeken aan anderen te koop of te geef aan te bieden. Soms kom je er met een waarschuwing vanaf zoals onlangs, Jos D, die via e-mail gratis 33 titels aanbood.


PodcastAds van start

Het online advertentienetwerk PodcastAds is officieel van start gegaan. De startup concentreert zich op het ontwikkelen van commerciële proposities rondom premium podcasts en innovatieve audio-on-demandproducties van onder meer merken, uitgevers en audio-influencers.