Uitgelicht

Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag

In opdracht van Sanoma en LINDA. deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazinemerken en social influencers op vrouwen. Beïnvloedt een influencer zijn/haar volgers in dezelfde mate als een magazine haar lezers? En wat betekent dit voor adverteerders?


Gepersonaliseerde marketing een kwestie van data én visie

Iedere klant is uniek en iedere klant wil het liefst als individu benaderd worden, niet als nummer. Maar als een bedrijf heel veel klanten heeft, is het praktisch onmogelijk om iedere klant net zo individueel te behandelen als de lokale groetenboer doet. Gelukkig maken data en techologie het mogelijk om dit met grote aantallen klanten toch te bewerkstelligen. Door verschillende databronnen te koppelen wordt van elke klant een integraal beeld opgebouwd, dat als basis dient voor een gerichte en persoonlijke benadering.


Vijf miljoen Nederlandse podcastluisteraars

Bijna 5 miljoen Nederlanders luisterden afgelopen jaar naar podcasts. Een kwart van hen heeft een abonnement op een of meerdere podcasts. 38% luistert via muziekdiensten en 33% via de app of website van een radiozender. De meesten (74%) luisteren thuis, voornamelijk in de avonduren.


Originele verhalen hoger in zoekresultaten Google

Originele journalistieke verhalen krijgen een hogere plaats in de resultatenlijst van Google Search dan kopieën en parafraseringen. Daarmee wil Google voorkomen dat redacties die onderzoek doen, onderwerpen agenderen en tijd en geld investeren in journalistieke benadeeld worden door sites die alleen de krenten uit de pap pikken.


De Persgroep vanaf nu DPG Media

De aangekondigde naamswijziging is nu definitief: de Persgroep heet voortaan DPG Media. DPG Media is een multimediaal bedrijf met mensen die elke dag de beste media willen maken. Met journalisten die elke keer het verschil maken. 


Adverteerders en mediabureaus onderschatten magazines en nieuwsmedia

Printreclame krijgt veel aandacht van consumenten en zorgt voor positieve emoties. Dagbladen en magazines vormen een veilige omgeving voor de reclameboodschappen en vergroten de voorkeur voor merken. Niettemin is er een sterke onderwaardering van magazines en dagbladen door adverteerders en mediabureaus. Dat blijkt uit resultaten van de Belgische editie van Re-evaluating Media, die te lezen is bij NDP Nieuwsmedia.


Martijn Standaart nieuwe directeur van Scoupy

Martijn Standaart wordt per 1 oktober directeur van Scoupy, de kortingensite die onderdeel is van Sanoma Media Netherlands. Hij vervangt daarmee Maurits Priem die per 1 oktober afscheid neemt. De verdere integratie van Scoupy en Sanoma ligt niet in Maurits’ ambitie.