Uitgelicht

Omzet boekenbranche 2019: weer licht in de plus

De omzet in 2019 in de boekenbranche lijkt wederom, net als het voorafgaand jaar, een kleine plus te kunnen laten zien. De omzet voor alle boeken steeg in 2019 met 1,9% ten opzichte van 2018.


Summerread: De mooiste verhalen van mijn 'Wereldreis door het boekenvak'

De afgelopen jaren heb ik met mijn backpack op mijn rug en een gezonde dosis nieuwsgierigheid de wereld mogen ontdekken. Op 4 continenten sprak ik met boekenvakkers over 'de staat van het vak', de ontwikkelingen, de leuke en moeilijke dingen, de innovaties, de illegale handel en meer. Ik neem jullie nog één keer mee naar Iran, India, Bangladesh, Australië en Zuid-Afrika. Dit zijn de mooiste verhalen uit mijn 'Wereldreis door het boekenvak'.


inct is met vakantie

inct is met vakantie: vanaf maandag 17 augustus zijn we weer 'live'. We wensen iedereen een mooie zomer toe. Voor de thuisblijvers publiceren we in de vakantieperiode iedere week twee 'summerreads' (iedere dinsdag en donderdag).


Magazines meest context-sensitieve medium, ook online

De consument ervaart een goede fit tussen magazines en de reclames daarin. Advertenties sluiten aan bij hun persoonlijke interesses. Magazines zijn daarmee het meest context sensitieve medium als het op reclames aankomt. Dit geldt niet alleen voor de printversies, maar ook voor de websites en apps van magazines. Dat blijkt uit onderzoek dat de MMA heeft laten verrichten.