De opvolgingsvraag bij Bertelsmann is beantwoord: Thomas Coesfeld neemt eind 2026 het stokje over van Thomas Rabe. Daarmee krijgt het Duitse mediaconcern voor het eerst sinds 1981 weer een familielid aan het roer.
RTL Group krijgt per mei 2026 een nieuwe topman: Clément Schwebig, nu nog Warner-executive, volgt Thomas Rabe op. Met zijn benoeming kiest RTL zichtbaar voor een versnelde streamingstrategie en mogelijk een hertekening van het Europese commerciële medialandschap.
Het Nederlandse onderwijs- en erfgoedproject MedievalMe valt opnieuw in de prijzen. De serious game, gebaseerd op KB-topstuk Der naturen bloeme, heeft zowel een juryprijs als de publieksprijs gewonnen bij de Lovie Awards.
Charlotte Van den Broeck ontvangt de Boekenbon Literatuurprijs 2025 voor Een vlam Tasmaanse tijgers. Volgens de jury zet ze met dit boek een nieuwe standaard voor literaire non-fictie.
Flair viert het 40-jarig bestaan met een jubileumuitgave van 164 pagina’s. De redactie selecteerde opvallende verhalen uit het archief en kijkt vooruit naar de rol van het merk in de komende jaren.
TikTok duikt met iHeartMedia de podcastwereld in. De samenwerking toont hoe snel socialmediaplatformen opschuiven richting de rol van volwaardige mediabedrijven.
Inkopers Jan Peter Prenger van Libris Blz. en Jan-Hein Wierts van Audax praten ons bij over 2025. Hoe hebben zij het jaar tot nu toe beleefd? En wat zijn de trends voor de komende maanden?
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te bieden. Lees meer