Onderzoekers van de Universiteit Leiden hebben een handleiding ontwikkeld voor educatieve uitgeverijen ter bevordering van inclusieve schoolboeken. “Dit document is gemaakt voor uitgevers zodat zij zelf kunnen nagaan hoe inclusief hun schoolboeken zijn, en om praktische tips te geven om schoolboeken inclusiever te maken,” schrijven de onderzoekers. De handleiding is hier te downloaden
Het moederbedrijf van de bekende schoolboekenhandelaar VanDijk staat in de verkoop nu het diep in de financiële problemen is geraakt. The Learning Network (TLN) heeft de digitaliseringsslag in het onderwijs gemist, waardoor het verdienmodel op losse schroeven is komen te staan. Dat meldt het FD vandaag.
Minister Wiersma van Primair en Voortgezet onderwijs heeft op 12 mei de Tweede Kamer geïnformeerd over het masterplan basisvaardigheden. Het masterplan heeft als doel om basisvaardigheden, waaronder taal, rekenen, burgerschap en digitale geletterdheid, aantoonbaar te verbeteren in de voor- en vroegschoolse educatie, primair onderwijs, voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs.
De Eisma Media Groep (sinds 1874) heeft Uitgeverij Jongbloed overgenomen van Royal Jongbloed (sinds 1862). In het Nederlands taalgebied heeft Uitgeverij Jongbloed van oudsher een vooraanstaande positie in de markt voor christelijke publicaties. De circa 30 medewerkers blijven werken aan de verdere ontwikkeling van betekenisvolle verhalen in onder andere Bijbels, boeken, tijdschriften en leermiddelen voor het basisonderwijs. Dat doen ze onder de naam ‘Jongbloed Christelijke Media’.
Per 1 juli vallen invloedrijke YouTubers, TikTok-ers, Instagrammers onder toezicht van het Commissariaat voor de Media. Zij moeten zich vanaf dat moment houden aan de Mediawet. Dat betekent dat influencers, door het CvdM aangeduid als 'video-uploaders' duidelijk moeten zijn over commerciële boodschappen in hun video’s, minderjarigen moeten beschermen tegen schadelijke content en moeten aangeven wie de afzender van de video is.
De KB werkt samen met het Rijksvastgoedbedrijf aan de realisatie van een innovatief nieuw boekenmagazijn, waarin de nationale bibliotheek het gedrukte en geschreven erfgoed van Nederland duurzaam en veilig voor de toekomst zal bewaren. Het magazijn wordt ontworpen door Office Winhov en komt te staan in de Harnaschpolder in de gemeente Midden-Delfland. Volgens de huidige planning is het nieuwe magazijn in 2028 volledig in gebruik.
Deze week is door VPRO en SPN gezamenlijk de website www.meetup-bibliotheek.nl gelanceerd. De website bevat een duidelijk stappenplan, een draaiboek en handige marketingmiddelen. Hiermee kunnen bibliotheken in Nederland eenvoudig aan de slag met het organiseren van VPRO Tegenlicht Meet Ups.
In de eerste drie maanden van dit jaar investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7% meer dan vorig jaar. Dat blijkt uit de cijfers die Audify over de netto radioreclame-omzet van het eerste kwartaal van 2022 heeft gepubliceerd.
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te bieden. Lees meer