ondersteuning


Dicht op de klant, ook als het er (honderd) duizenden zijn

Aandacht is schaars en dus waardevol, dat is bekend. Als uitgever kun je een beetje van die aandacht claimen door relevant te zijn, door te weten wat de klant wil of nodig heeft. Niet de klant in het algemeen, maar zo individueel mogelijk. Bij grote aantallen klanten is het niet mogelijk om met iedereen individueel kennis te maken, maar daar biedt marketing automation uitkomst. Erik van Stiphout, directeur van 2bMore, schetst hoeveel meer er mogelijk is voor uitgevers die ál hun klantengegevens optimaal inzetten.


ANP Zakelijk analyseert nieuws met AI

Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) heeft de video en audio analyse technologie van Media Distillery in de arm genomen om mediamonitoring te vereenvoudigen en te optimaliseren. De artificial intelligence technologie van het Amsterdamse softwarebedrijf platform is integraal onderdeel geworden van de dienstverlening van ANP Zakelijk. Media Distillery analyseert op dagelijkse basis meer dan 15.000 uren aan video en audio, waaronder meer dan 60 Nederlandse radio- en televisiezenders, youtube-kanalen en andere relevante online videoplatformen. Op basis van artificial intelligence worden deze media geanalyseerd op basis van spraak-, logo-, gezichts- en tekstherkenning. De resultaten van deze analyse zijn erg waardevol voor communicatieafdelingen, woordvoerders en voor de journalisten van het ANP.