duurzaamheid


Brancheorganisatie uitgevers in UK lanceert afspraak over Duurzaam Uitgeven

The Publishers Association, de branche-organisatie voor uitgevers in de UK, heeft duurzaamheidsbelofte (Publishing Declares) gelanceerd waar inmiddels meer dan 50 partijen in de UK zich aan verbonden hebben. Doel is om uitgevers bewust te maken van vraagstukken rondom duurzaamheid en hen te helpen en ondersteunen om duurzaam te gaan uitgeven.


Harper Collins UK wil eind 2021 volledig klimaatneutraal zijn

Harper Collins UK heeft aangegeven eind 2021 volledig klimaatneutraal te willen zijn als het gaat om de directe uitstoot. Dat wil zeggen de uitstoot die het bedrijf zelf veroorzaakt. Ook voor de indirecte uitstoot, bij bedrijven die voor hen diensten verlenen, wordt gekeken naar het klimaatneutrale aspect. Het bureau Brite Green is daarvoor ingehuurd.


Samenwerking CB met FOOX verder uitgebreid

FOOX en CB werken al enige tijd samen in het afleveren van boeken. Dat bevalt voor beide partijen goed. Door goederenstromen te bundelen worden kilometers en dus CO2 en fijnstof bespaard. Bovendien krijgen boekverkopers minder vrachtwagens aan de deur. Dus gaan CB en FOOX de samenwerking verder uitbreiden.


CB doet oproep om hergebruik dozen te bevorderen: 'Gun de CB doos een second date'

Boekverkopers kennen 'm als geen ander: de bruine CB-doos. Iedere dag wordt aan zo'n 1500 boekverkopers in de winkelstraten van Nederland en België doo rhet CB geleverd. In 2020 heeft het CB zo'n 400.000 kilo aan CB-dozen ingekocht. Op dit moment wordt één CB-doos ongeveer 1,5 keer gebruikt. In 2020 leverde dat een besparing op van 140.000 kilo karton. 


Hearst lanceert 'purpose decks': merk- en domeinoverstijgende thema’s

Hearst wil meer merk- en domeinoverstijgende thema’s behandelen waarmee zij het verschil wil maken door te informeren en inspireren. Zij noemen deze thema's : Purpose-projecten, waarbij aan een specifiek onderwerp aandacht wordt besteed door verschillende of zelfs alle Hearst-merken.


Disney Channel maakt speciale content voor Earth Day

Op 22 april zetten we de aarde extra in de schijnwerpers tijdens Earth Day. Disney Channel wil laten zien dat alle kleine beetjes helpen. Vanaf begin april is er een speciale clip te zien en komt er een gloednieuwe serie over de ruimte uit op zender. Scholen gaan aan de slag met een Earth Day lespakket én worden kinderen uitgedaagd om samen voor de aarde te zorgen door middel van een echte Green Bucket List.


Nieuw hoofdkantoor DPG Media wordt grootste houthybride kantoor in Europa

De bouw van het grootste houthybride kantoor van Europa, het nieuwe kantoor van DPG Media, is officieel gestart aan de Van der Madeweg in de gemeente Ouder-Amstel, dicht tegen Amsterdam aan. De oplevering van het duurzame en innovatieve kantoorgebouw, genaamd Mediavaert, staat gepland voor eind 2023.