jaarverslag


Hoogste omzet in vijf jaar tijd voor grafimediabranche

Bedrijven in de grafimediabranche boekten in 2022 een gezamenlijke omzet van bijna 3,5 miljard euro. Dat is ruim 11,5 procent meer dan het jaar ervoor. De brancheomzet is daarmee zelfs iets hoger dan voor de coronapandemie.Dat blijkt uit de nieuwe editie van Grafimedia in cijfers, een publicatie van GOC in opdracht van het A&O Fonds Grafimediabranche.(download/lees het hier)


MMA publiceert Jaarverslag 2022

De MMA heeft het jaarverslag over 2022 gepubliceerd. Het jaar 2022 stond in het teken van de start van de uitvoering van het nieuwe strategisch beleidsplan 2022-2025.


DPG Media boekt een goed resultaat over 2022

DPG Media heeft in 2022 een omzet gerealiseerd van 1,830 miljard euro, een lichte stijging van 1%. "Een jaar met twee gezichten", zo typeert Erik Roddenhof, CEO van DPG Media, het afgelopen jaar. "Terwijl de publishing-activiteiten (nieuwsmedia en tijdschriften) last hadden van sterk stijgende kosten bij een stabiele omzet, presteerden radio en televisie erg goed."


Mediahuis kijkt terug op succesvol 2022

In een jaar gekenmerkt door economische onzekerheid toonde Mediahuis zich veerkrachtig en wist de groep een goed resultaat neer te zetten. Mede dankzij de overname van het Duitse Aachener Verlagsgesellschaft in het begin van 2022, steeg de  geconsolideerde omzet tot 1,2 miljard euro. 


Stichting Lezen kijkt terug op 2021

Stichting Lezen heeft haar jaarverslag over 2021 gepubliceerd:  Het was een raar jaar, maar toch ook een jaar waarop ze in veel opzichten met tevredenheid kunnen terugkijken. Het jaarverslag 2021 is er in een verkorte versie die snel overzicht op hoofdlijnen biedt. En voor wie meer wil weten is er vanzelfsprekend de mogelijkheid snel door te klikken naar het volledige jaarverslag 2021 van Stichting Lezen, Kunst van Lezen en de Leescoalitie. De verkorte versie vindt u hieronder.


Commissariaat voor de Media Jaarverslag 2021: Klaar voor het nieuwe speelveld

Het medialandschap blijft voortdurend veranderen. In 2021 heeft het Commissariaat voor de Media een nieuwe bestuurlijke en organisatorische basis gelegd om in dit bewegende speelveld zijn taak als toezichthouder te kunnen vervullen. Zo kan het Commissariaat nu en in de toekomst doelgericht en flexibel bijdragen aan het behoud van een onafhankelijk, pluriform, toegankelijk en veilig media-aanbod. Met het jaarverslag wordt inzicht gegeven in de activiteiten en behaalde resultaten, inclusief de jaarrekening.