podcast


Spotify sluit deal voor 20 miljoen aan podcast-advertenties

Mediabureau Omnicom gaat 20 miljoen dollar aan advertentieruimte inkopen bij podcasts op Spotify. Omnicom, dat onder meer McDonald en PepsiCo tot zijn klanteen mag rekenen, gaat ook samen met Spotify onderzoek doen naar het optimaliseren van advertenties in podcasts.


Joeri Nortier over de ambities van BNR bij on demand audio

Joeri Nortier is product manager digitaal bij FD Mediagroep. Hij zou op de zomer-editie van inct.spiratie komen praten over podcast. Dat event gaat niet door, dus maken we kennis via een video-interview, waarbij we gelijk meer dan alleen podcast kunnen bespreken. Zo hebben we het onder meer over een nieuw businessmodel voor BNR.


Spotify, Warner Bros. en DC starten meerjarige Original Podcast samenwerking

Van Batman en Wonder Woman tot aan Harley Quinn, Superman en The Joker. Deze populaire superhelden en schurken afkomstig uit het uitgebreide universum van DC, een van ‘s werelds grootste uitgeverijen op het gebied van comics, komen binnenkort naar de streamingdienst. Vanaf vandaag kondigen Spotify, Warner Bros. en DC een meerjarige samenwerking aan op de distributie en productie van een reeks nieuwe original podcasts.


Vriend van de show: donatie- en en interactieplatform voor podcasts

Dag en Nacht Media lanceert het donatie- en interactieplatform Vriend van de Show.  Daar kunnen de luisteraars podcasters direct steunen met een donatie. Daarmee heeft het verdienmodel van podcasters straks twee pijlers: advertenties en donaties. Het platform kwam tot stand met steun van het Google News Initiative (GNI) en web-agency Digital Natives.


Blendle gaat podcasts van anderen verkopen

Blendle publiceert al enige tijd zijn eigen podcasts en ziet dat daar veel (betalende) belangstellenden voor zijn. Nu wil het ook andere makers en uitgevers toegang tot het platform bieden, zodat Blendle kan uitgroeien tot de grootste betaalde podcaster van Nederland.


BNR lanceert pre-roll voor livestream en alle podcasts

Het is vanaf vandaag mogelijk om (geautomatiseerd) een pre-roll voor de livestream én voor alle podcasts van BNR Nieuwsradio te plaatsen. Een manier om maximaal de aandacht te krijgen van de luisteraar, omdat deze direct afgespeeld wordt bij iedere start van de livestream en de podcasts.