Uitgelicht

Veel digitale publicaties dreigen onder het hoge btw-tarief te blijven 

In tegenstelling tot andere lidstaten houdt Nederland gangbare digitale publicaties zoals nieuwswebsites buiten het verlaagde btw-tarief. De Mediafederatie roept daarom op tot een aanpassing van het wetsontwerp


RTL Z en De Ondernemer (DPG Media) gaan nauw samenwerken

RTL Z en De Ondernemer bundelen vanaf dit najaar hun krachten met als aftrap de ‘Week van De Ondernemer’ en als hoogtepunt het MKB Ondernemerscongres. De samenwerking is onderdeel van de bredere alliantie tussen RTL en DPG Media, die vorig jaar is gestart. Het zakelijk domein was daarin een belangrijk speerpunt.


Gepersonaliseerde marketing een kwestie van data én visie

Iedere klant is uniek en iedere klant wil het liefst als individu benaderd worden, niet als nummer. Maar als een bedrijf heel veel klanten heeft, is het praktisch onmogelijk om iedere klant net zo individueel te behandelen als de lokale groetenboer doet. Gelukkig maken data en techologie het mogelijk om dit met grote aantallen klanten toch te bewerkstelligen. Door verschillende databronnen te koppelen wordt van elke klant een integraal beeld opgebouwd, dat als basis dient voor een gerichte en persoonlijke benadering.


Marcel ten Holte: ‘Als je nu doet wat je tien jaar terug deed, doe je niet meer mee’

Vandaag, 12 september 2019, bestaat RetailTrends 15 jaar. In die jaren is het vakblad uitgegroeid tot kennisknooppunt voor de retailsector, dat de leden op papier, online en op bijeenkomsten met het laatste nieuws en waardevolle achtergrondverhalen op de hoogte houdt van de ontwikkelingen op hun vakgebied. Marcel ten Holte, oprichter, directeur en eigenaar van RetailTrends Media vertelt over de ontwikkeling, de visie en de toekomst van het platform.


Newsroomie.com biedt contentmakers en merken hun eigen platform

Newsroomie.com is een nieuw contentplatform waarmee contentmakers en merken content kunnen creëren en in eigen hun stijl kunnen verspreiden via web, app, e-mail, pushberichten en sociale media. Ondertussen leren ze dankzij newsroomie.com de doelgroep beter kennen, waardoor ze die doelgroep steeds beter en persoonlijker kunnen bereiken. De eerste partijen maken inmiddels met succes gebruik van het platform.


Mediafederatie geeft visie op wijziging Auteurswet

Dankzij digitalisering en de Europese eenwording is ook de handel in auteursrechtelijk beschermd materiaal internationaler geworden. Om de regelingen van de verschillende lidstaten van de EU op dit gebied te harmoniseren heeft de EU de Richtlijn betreffende het auteursrecht in de digitale eengemaakte markt opgesteld. Nu moeten de verschillende lidstaten hun lokale wet- en regelgeving aanpassen om die in lijn te brengen met deze richtlijn. In Nederland gaat het om de Auteurswet, de Wet op de naburig rechten en de Databankenwet.