bedrijfsnieuws


Lannoo neemt Park Uitgevers (Nieuw Amsterdam) over

Het Belgisch-Nederlandse uitgeefhuis Lannoo neemt Park Uitgevers (beter bekend als Uitgeverij Nieuw Amsterdam) over. Dat heeft Lannoo maandag bekend gemaakt, zonder financiële details vrij te geven.


Twitter neemt Breaker over

Twitter heeft de social broadcasting-app Breaker overgenomen. Het team van Breaker zal zich bij Twitter bezighouden met de verdere ontwikkeling van Twitter Spaces. Met Spaces kunnen Twitter-gebruikers in realtime chatten met spraak in plaats van tekst.


Sdu neemt Evidend over

Sdu heeft Evidend overgenomen, een online aandeelhoudersregister voor besloten vennootschappen. Het digitale register geeft onder meer een real time overzicht van het sinds september 2020 voor alle rechtspersonen verplichte UBO-register. Dit bespaart de notaris en zijn klant veel tijd en geld.


Wolters Kluwer koopt fintech eOriginal

Dankzij Emerce heeft het nieuws ook Nederland bereikt: Wolters Kluwer heeft een akkoord getekend over de overname van softwarebouwer eOriginal. De prijs is ongeveer 231 miljoen euro in contanten.


MPG.Group neemt socialmediabureau The Social Club over

De MPG.Group neemt socialmediabureau The Social Club over. Door de overname verstevigt de groep haar positie binnen het domein social en maakt het de volgende stap naar een fullservice netwerk van content- & brandpublishing bureaus. Met het eerder geacquireerde SOCIAL.INC gaat The Social Club een innovatieve social hub vormen binnen de groep.


Bertelsmann koopt Simon & Schuster

De kogel is door de kerk: Bertelsmann, ook eigenaar van Penguin Random House, gaat Simon & Schuster kopen. Met de transactie zou 2,175 miljard dollar gemoeid zijn. Vanzelfsprekend dienen de verschillende mededingingsautoriteiten nog hun fiat te geven, maar dan zou de deal ergens in 2021 afgerond moeten worden.


MT en Sprout fuseren tot MT/Sprout

MT en Sprout, uitgaven van MT MediaGroep in Amsterdam, gaan vanaf 18 november samen onder de naam MT/Sprout. Beide merken hebben zakelijke beslissers als doelgroep en bieden informatie over ondernemen, management en leiderschap. Sprout richt zich op beslissers in startups en scaleups, MT op beslissers in het midden en grootbedrijf.


Harper Collins en Penguin Random House zitten achter Simon & Schuster aan

Al sinds begin dit jaar staat Simon & Schuster in de etalage. De New York Times meent nu te weten dat de derde uitgeverij in de USA zich mag verheugen in serieuze belangstelling van de nummers één en twee: HarperCollins en Penguin Random House. Ook een aantal internationale kapers schijnen zich nog op de kust te bevinden