bedrijfsnieuws


Sijthoff Media neemt Business Insider Nederland over

Sijthoff Media heeft Business Insider Nederland overgenomen. Welk bedrag er met de deal gemoeid is, is nog onbekend. Het gaat om de Nederlandse versie van Business Insider, dat zichzelf presenteert als het grootste zakelijke nieuwsmerk ter wereld met meer dan 2,2 miljoen unieke bezoekers per maand.


Open Universiteit, ThiemeMeulenhoff en VAVO gaan samenwerken

De Open Universiteit, uitgeverij ThiemeMeulenhoff en het voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo) hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten voor de komende zes jaar. Doel van de samenwerking is de kwaliteit van het leerproces te verbeteren. Dat doen ze door kennisuitwisseling en onderzoek rond het ontwerp van lesmethodes en instructiestrategieën.


Audax Logistiek en ID Logistics gaan samenwerken

Audax Logistiek en ID Logistics gaan samenwerken op gebied van distributie. De komende periode wordt gebruikt om de activiteiten gefaseerd over te hevelen en de systemen op elkaar aan te sluiten. Vanaf 1 juli neemt ID Logistics de regie van het fijnmazige netwerk van Audax Logistiek over.


Kompas Publishing neemt Tweedehands.net over

Kompas Publishing, dat onder andere Startpagina, Goeievraag, Schoolbank, Fietsnetwerk.nl en Kek Mama exploiteert, ziet Tweedehands.net als een welkome aanvulling op haar portfolio en ziet mogelijkheden om Tweedehands.net verder te laten groeien.


Schoolboekenleverancier Van Dijk staat te koop

Het moederbedrijf van de bekende schoolboekenhandelaar VanDijk staat in de verkoop nu het diep in de financiële problemen is geraakt. The Learning Network (TLN) heeft de digitaliseringsslag in het onderwijs gemist, waardoor het verdienmodel op losse schroeven is komen te staan. Dat meldt het FD vandaag.


Uitgeverij Scala neemt Textiel Plus over

Scala neemt het magazine Textiel Plus (TxP) over van MarcelisDekave. Het eerste nummer dat Scala uitgeeft, is editie 260, dat in juni 2022 verschijnt. Scala is uitgever van onder andere Aan de Haak en Railhobby. TxP past goed binnen het creatieve portfolio en de groei-, overname- en samenwerkingsambities van Scala, dat als motto ‘go niche or go home’ heeft.


DPG Media is AMMA Media-exploitant van het Jaar

DPG Media heeft vier AMMA Awards gewonnen, waaronder die voor ‘Media-exploitant van het Jaar’. De jury kwam tot deze keuze vanwege het voortouw dat zij nemen in toekomstbestendig digitaal adverteren. Daarnaast wonnen zij een zilveren AMMA Award met hun onderzoek naar aandacht in de categorie ‘beste research’.


Eisma neemt Royal Jongbloed over

De Eisma Media Groep (sinds 1874) heeft Uitgeverij Jongbloed overgenomen van Royal Jongbloed (sinds 1862). In het Nederlands taalgebied heeft Uitgeverij Jongbloed van oudsher een vooraanstaande positie in de markt voor christelijke publicaties. De circa 30 medewerkers blijven werken aan de verdere ontwikkeling van betekenisvolle verhalen in onder andere Bijbels, boeken, tijdschriften en leermiddelen voor het basisonderwijs. Dat doen ze onder de naam ‘Jongbloed Christelijke Media’.