bedrijfsnieuws


NDC Mediagroep: ondanks verlies in 2020 toch positieve vooruitzichten

NDC mediagroep heeft over het jaar 2020 een verlies geleden van 6,6 miljoen euro. Dat lijkt op het eerste gezicht geen goed nieuws, maar in 2019 was het verlies beduidend hoger: 10,5 miljoen euro. De kostenbesparingen die zijn gedaan hebben zich dus uitbetaald: er werd minder uitgegeven aan grond- en hulpstoffen en er is gesneden in personeelskosten.


Infinitas Learning, moederbedrijf Noordhoff, weer in Nederlandse handen

Infinitas Learning, moederbedrijf van educatieve uitgeverijen Noordhoff (Nederland), Liber (Zweden) en Plantyn (België), komt weer in Nederlandse handen. De huidige eigenaar Compass Partners heeft vandaag een overeenkomst getekend met familiebedrijf en participatiemaatschappij NPM Capital om alle aandelen van het bedrijf over te dragen.


Ondernemingsraad Hearst stemt in met reorganisatie

De ondernemingsraad van Hearst Netherlands heeft een positief advies uitgebracht over de voorgenomen reorganisatie van het bedrijf. Dit betekent dat een flink aantal tijdschrifttitels in de verkoop gaat. Esquire en Hearst Create (het interne contentmarketing bureau) verdwijnen helemaal.


De boekhandel als coöperatie: de redding?

Ondernemers bedachten het al een eeuw terug: de coöperatie. In coronatijd wordt deze manier van samenwerken gebruikt door kleine ondernemers om overeind te blijven. Zo werden in Bemmel en Arnhem trouwe klanten mede-eigenaar van de boekhandel. De redding voor de boekhandel? Bekijk hier de reporatge die EenVandaag maakte.


Directie Hearst Netherlands geeft inzicht in plannen: 8 titels op de tocht

Naar aanleiding van aandacht in de Nederlandse media over de voorgenomen reorganisatie van Hearst Netherlands, heeft de directie van Hearst Netherlands besloten tot een korte toelichting. Hierin wordt duidelijk gemaakt welke titels afgestoten gaan worden of zelfs stopgezet en hoe het portfolio van Hearst eruit moet gaan zien.


De Redactie overgenomen door Babbage Company

Babbage Company, een recruitment- en interim managementbureau van (online) marketing & communicatieprofessionals, heeft De Redactie overgenomen. Door de overname ontstaat een zeer sterke full service speler op het gebied van communicatie, (online) marketing en content.


100 Banen verdwijnen bij NDC Mediagroep

NDC Mediagroep heeft bekend gemaakt dat 100 banen zullen gaan verdwijnen. De grootste klappen vallen op de salesafdelingen: van de helft van de advertentieverkopers zal afscheid genomen gaan worden. 'Het binnenhalen van kleine advertenties kost meer dan dat het opbrengt'. De ontslagen zijn onderdeel van een groter re-organisatieplan.


NDC wil af van huis-aan-huis bladen

RTV Noord meldt dat  Uitgeversconcern NDC Mediagroep alle huis-aan-huis bladen in de etalge gaat zetten. In het kader van operatie 'Route 23' die van NDC weer een gezond bedrijf moet maken is besloten om niet verder gaan met het verspreiden van de gratis huis-aan-huis-bladen in de Noordelijke Provincies.