bedrijfsnieuws


Mediahuis Groep wil NDC mediagroep inlijven

De aandeelhouders van NDC mediagroep, FB Oranjewoud en JM Fonds, en Mediahuis Groep voeren vergaande onderhandelingen over een overname van NDC door Mediahuis.  Dit bevestigen de beide mediabedrijven in een gezamenlijke verklaring nadat het Financieele Dagblad en de Vlaamse krant De Tijd hierover hadden geschreven.


Sijthoff Media neemt opleidingsinstituut Alex van Groningen over

Sijthoff Media heeft opleidingsinstituut en uitgeverij Alex van Groningen overgenomen. Sijthoff Media is uitgever van nieuws- en vakmedia en onder meer bekend van de titels Adformatie, Binnenlands Bestuur, AG Connect en Kidsweek. Alex van Groningen heeft onder andere de merken AIF, FM.nl, CFO Day, CHRO Day, M&A Awards, Finance.nl en Financehub.nl in het portfolio.


DPG verkoopt Scoupy weer aan oprichters

Een eerste stap in het re-organiseren van de activiteiten na de overname van Sanoma: DPG Media verkoopt Scoupy aan Effective Media & Marketing, eigendom van de oprichters van Scoupy. DPG Media houdt focus op de FMCG (fast moving consumer goods) -markt met o.a. Reclamefolder.nl en marktonderzoeksbureau Panel Inzicht.


Waarom het ‘supersympathieke’ Blendle niet de redding van de journalistiek werd

Onlangs is aangekondigd dat de Nederlandse start-up Blendle in handen is gekomen van het Franse Cafeyn. Blendle en Cafeyn zullen technisch met elkaar worden geïntegreerd en uiteindelijk zal de naam Blendle verdwijnen. Daarmee is het einde ingeluid van het ‘supersympathieke’ Nederlandse initiatief, dat in 2014 werd gepresenteerd als de redding van de journalistiek.


NRC realiseert toename digitaal en printbereik

NRC laat in het tweede kwartaal van dit jaar een stijging zien van zowel het digitaal bereik als het printbereik. De stijging was ook al in het eerste kwartaal te zien, dus de conclusie kan zijn dat het best goed gaat met NRC.


New Skool Media sluit 2019 winstgevend af

New Skool Media heeft haar resultaten over het boekjaar 2019 bekendgemaakt. Het bedrijfsresultaat  kwam in 2019 uit op ruim 1 miljoen euro. De genormaliseerde Ebitda kwam bij een omzet van 48 miljoen uit op 4,7 miljoen euro.


DPG Media Nederland presenteert management-team

De overname van Sanoma Media Netherlands werd 20 april officieel aangekondigd. Na deze overname is de organisatie direct gestart met het opstellen van integratieplannen om de strategie van DPG Media te realiseren. Tevens is een nieuwe managementstructuur voor de Nederlandse organisatie tot stand gekomen en deze maakt DPG Media vandaag bekend.