USA


Time omarmt AI en innovaties voor toekomstbestendig model

Sinds Jessica Sibley in november 2022 aantrad als CEO van TIME Magazine, heeft ze het iconische mediabedrijf getransformeerd tot een toekomstgerichte organisatie die technologie omarmt zonder haar journalistieke kernwaarden uit het oog te verliezen. Op SXSW in Londen licht ze de transitie toe.


NRC biedt abonnees toegang tot The New York Times

Vanaf vandaag krijgen alle abonnees van NRC onbeperkt toegang tot The New York Times. Hiermee krijgen NRC-lezers de mogelijkheid om hun kennis te verbreden met extra onafhankelijke journalistiek uit de Verenigde Staten.


The New York Times zet AI in: innovatie of controverse?

De New York Times heeft officieel groen licht gegeven voor het gebruik van kunstmatige intelligentie binnen haar redactionele en productieteams. Volgens de krant kunnen interne AI-tools in de toekomst bijdragen aan het schrijven van sociale mediaposts, SEO-vriendelijke koppen en zelfs codes.


'Book bans' in USA nemen schrikbarend toe

In een nieuw rapport dat deze week werd uitgebracht door PEN America is te lezen dat er 3.362 gevallen zijn van boeken die in het schooljaar 2022-2023 op openbare scholen waren verboden. Dat is een stijging van 33% ten opzichte van het jaar ervoor. Verreweg de meeste verboden waren in Florida gevolgd door Texas.


USA: audio-boekenmarkt blijft groeien

Voor het 10e jaar op rij meldt de Audio Publishers Association een stijging van dubbele cijfers in de verkoop van audioboeken in de USA.  De 28 aangesloten bedrijven die aan de APA rapporteren, boekten in 2021 een omzetstijging van 25%, waarmee de geschatte totale omzet van de sector vorig jaar op $ 1,6 miljard kwam. Daarmee werd de stijging van 12% in 2020 in 2021 dus ruim overtroffen..


New York Times koop populaire spelletje Wordle

Het populaire spelletje Wordle, een engelstalige variant op Lingo, is gekocht door de New York Times. Het exacte aankoopbedrag is niet bekend gemaakt, maar bronnen melden dat het een bedrag van een paar miljoen is. De aankoop van het digitale spelletje past binnen de strategie van de New York Times om in 2025 10 miljoen digitale abonnees te hebben.