inctspiratie


Caroline Reeders (Atlas Contact): ‘De vorm kan veranderen, de behoefte doorgaans niet’

Caroline Reeders heeft een ruime carrière in de uitgeefbranche: van dagbladenmarketeer tot boekenimporteur, van freelancer tot directeur van een boekhandel, van auteur tot uitgever. Een mooie aanleiding om Caroline op 13 april in gesprek met Martin Voigt ons congres inct.spiratie af te laten sluiten. inct ging in aanloop alvast op bezoek.


Jean-Paul Reparon (AgriMedia): op weg naar een digitale(re) toekomst

Velen in de uitgeefbranche kennen Jean-Paul Reparon nog van de uitgeefevents die hij als marketing manager bij Senefelder Misset organiseerde. Sinds een paar jaar staat hij echter aan de andere kant van de branche als algemeen directeur van uitgeverij AgriMedia. Op 13 april is hij dit keer zelf spreker op een event. Reparon stelt: ‘Alles draait bij ons om waarde toevoegen’.


Facebook gaat strijd met TikTok aan: Reels wereldwijd beschikbaar

META CEO Mark Zuckerberg kondigt de wereldwijde uitrol van Facebook Reels aan. Reels is een videoformat ontwikkeld om te concurreren met het snelgroeiende sociale platform Tiktok. Reels is op dit moment het snelstgroeiende format van META (voorheen beter bekend als Facebook). Over TikTok en de mogelijkheden voor uitgevers is meer te horen op inct.spiratie (13 april, live in Leiden).


Maarten Cleeren (Noordhoff): ‘We zitten nog te vast in het boek-model’

Het gesprek met Maarten Cleeren vindt plaats via Teams omdat drukke agenda’s maar niet af te stemmen bleken. Wij zijn het echter eens dat dit soort nieuwe, minder milieubelastende vormen van afspreken mede door corona wat meer ingeburgerd zijn. Tegelijk roept Cleeren de vraag op: ‘wat is duurzamer, papier of digitaal?’ Zijn antwoord is best opmerkelijk, net zo opmerkelijk als zijn kijk op de digitale stand van zaken bij educatieve uitgeverijen.


Joris Bouman (Digital Enterprises): ‘Digitaal gaat over slagkracht’

Joris Bouman (45) werkt al 25 jaar in online publishing en is nu commercieel directeur bij Digital Enterprises. Wellicht dat er niet direct een belletje gaat rinkelen, maar dat is het bedrijf dat Voetbal International heeft overgenomen en het ook winstgevend heeft gemaakt. Tijdens het gesprek met Bouman kwamen er zoveel prikkelende uitspraken langs dat onderstaand interview slechts een bloemlezing daaruit kan zijn. Het belooft wat voor zijn bijdrage aan inct.spiratie op 24 november.


Dolly van den Akker (MMMatter): ‘Merken worden zelf uitgever’

Dolly van den Akker is geen onbekende op inct-events. Als uitgever Glossies bij Sanoma en daarna ook als CEO van MPG was zij al te gast bij de live interviews. Straks op 24 november is zij als CEO van MMMatter één van de conversation starters op inct.spiratie 2021. Dolly zal hierbij inzoomen op het feit dat merken nu zelf steeds vaker als uitgever denken en werken.


Niels ’t Hooft (Immer) over leeservaring en het kneedbaar maken van tekst

Op zijn zestiende pionierde ondernemer en schrijver Niels ’t Hooft met een website over zijn favoriete game. Vijfenetwintig jaar later pioniert hij nog steeds, met de lees-app Immer. Die app won afgelopen jaar de Renew the Book Innovation Award en ’t Hooft is met zijn mede-ontwikkelaars hard bezig om de volgende stap te zetten. Centraal staat daarbij de leeservaring. Op inct.spiratie vertelt hij meer over deze plannen. Tijd om alvast even nader kennis te maken.