diversiteit


Bond van Adverteerders ondertekent Charter Diversiteit

bvA, Bond van Adverteerders, of zoals ze zch tegenwoordig noemen 'netwerk van merkleiders',  blijft zich inzetten voor meer diversiteit en inclusie in marketing. Dat werd nogmaals bevestigd met het ondertekenen van het Sociaal Economische Raad (SER) Charter Diversiteit door alle bvA-bestuursleden. bvA volgt andere media-bedrijven als RTL, DPG Media, Athenaeum Boekhandel, BNN/VARA, Linda, KRO-NCRV, NPO en VPRO.


&Awards 2021: Rose Stories bekroond

De jaarlijkse &Awards zijn uitgereikt aan The Need for Legacy en aan Chafina Bendahman. Chafina Bendahman is een van de oprichters van Rose Stories, dat verhalen maakt en deelt voor het Nederland van nu. Ze streeft naar een Nederlands verhalenlandschap waarin iedereen zich vertegenwoordigd ziet en waarin de Nederlandse cultuur, in al haar verscheidenheid, een vanzelfsprekendheid is. Bendahman ontving de Persoonsprijs, waaraan € 5.000 is verbonden.


RTL Nederland ondertekent Charter Diversiteit

Deze week ondertekende CEO Sven Sauvé namens RTL Nederland (RTL) het Charter Diversiteit. Hiermee maakt het bedrijf een volgende stap in zijn Diversity, Equity & Inclusion strategie. RTL volgt andere media-bedrijven als DPG Media, Athenaeum Boekhandel, BNN/VARA, Linda, KRO-NCRV, NPO en VPRO.


DPG Media ondertekent Charter Diversiteit

DPG Media heeft het Charter Diversiteit getekend en zich hiermee aangesloten bij Diversiteit in Bedrijf. DPG Media is hiermee na Linda de tweede uitgeverij die dit charter ondertekend heeft. Andere mediabedrijven zijn onder meer omroepen en de branche-organisatie VIA (voorheen IAB).


'Iedereen moet iedereen kunnen vertalen'

Onder meer aangezwengeld door de discussie rondom de Amanda Gorman-vertaling door Marieke-Lucas Rijneveld heeft de Translators Association in de UK zich uitgesproken over een aantal zaken rondom diversiteit en inclusiviteit. Eén van de standpunten is: 'iedereen moet iedereen kunnen vertalen'


Nieuwsconsumptie mannen en vrouwen vergeleken

Een nieuw Reuters-onderzoek bracht de verschillen in nieuwsconsumptie tussen mannen en vrouwen in 11 landen in kaart. Met als doel nieuwsmedia en overheden handvatten te geven om vrouwen te bereiken. Vrouwen zouden volgens dit onderzoek minder interesse hebben in het politieke nieuws maar meer interesse in zaken als gezondheid en onderwijs.


DPG Media host Women's Visibilty Week

DPG Media is één van de partijen die de Women's Visiblity Week gaat ondersteunen. Eén van de dagelijkse online talks, met vrouwen uit de media, wordt door vrouwen werkzaam bij DPG Media ingevuld. De online talks worden elke dag gratis aangeboden, om inspiratie op het gebied van vrouwelijke zichtbaarheid voor iedereen toegankelijk te maken.