publiekstijdschriften


 Audax verpakt tijdschriften in duurzame suikerrietfolie 

Audax Publishing - onderdeel van Audax Groep - verpakt haar 1,1 miljoen tijdschriften voor abonnees per direct in duurzame biobased suikerrietfolie. Daarmee is afscheid genomen van de traditionele plastic folieverpakking, waarin lezers titels als Weekend, Vriendin en Santé tot op heden op de mat kregen. 


Magazines versterken hun merkpositie online

Het totale merkbereik (print en digitaal) van magazinemedia stijgt. Van de 43 gemeten merken, zien 34 het merkbereik toenemen. Vooral het bereik via de online kanalen stijgt. Ten opzichte van de vorige meting groeit het digitale bereik van magazinemerken met 11%. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken 2019-IV.


Readly biedt nu ook titels van WPG aan

Readly, de digitale abonnementsdienst voor magazines in Europa, versterkt zijn aanwezigheid in Nederland verder met de komst van WPG Uitgevers en zijn vijf titels op het platform. Met deze toevoeging zijn er inmiddels 168 Nederlandse magazines en meer dan 4500 internationale magazines toegankelijk via de app.


Wendy van Dijk stopt met magazine en gaat voor 'digital first'

Wendy van Dijk is naast Linda de Mol (Linda) en Chantal Janzen (&C) één van de drie celebreties in Nederland met een eigen magazine en mediamerk. Zij heeft besloten nu alles in te zetten op online. Het magazine verdwijnt en zal alleen nog als special verschijnen.


Marscha Krouwel benoemd tot Country Manager Hearst Netherlands

Hearst Magazines Europe heeft Marscha Krouwel tot Country Manager voor Hearst Netherlands benoemd. Naast haar bestaande taken als Publishing Group Director heeft ze in haar nieuwe rol de leiding over de Nederlandse organisatie, waarvoor ze rapporteert aan James Wildman, President van Hearst Magazines Europe.


Bereik print magazines stabiel.

Het bereik van print magazines blijft stabiel. Lezers blijven de print versies waarderen. In de laatste NOM Print Monitor die op 9 januari 2020 is gepubliceerd, zien vooral vrouwenbladen, mind & body bladen en diverse special interest titels het bereik stijgen.


Hearst lanceert 'One Hearst Europe'-strategie

Vorige week kwam het opmerkelijk nieuws dat Luc van Os stopt als CEO van Hearst Nederland. Wellicht dat de nieuwe One Hearst Europe-strategie die het concern heeft gelanceerd hier een rol in heeft gespeeld.