publiekstijdschriften


Magazinemerken : meer dan 20 miljoen volgers op social media

Het totaal aantal volgers van de gerapporteerde magazinemerken op social media (alle platformen) stijgt in het vierde kwartaal van 2020 met 2% ten opzichte van het derde kwartaal van 2020. De social kanalen van de magazinemerken komen nu voorbij de 20 miljoen volgers. Dit blijkt uit de MMA Social Media Monitor.


Miljuschka komt eenmalig met eigen magazine

Na haar eigen tv-programma’s voor zowel RTL als 24Kitchen, kookboeken, social media en een jaar geleden de website Miljuschka.nl, komt Miljuschka WItzenhausen met haar eigen Miljuschka Magazine, een éénmalig culinair magazine.


LINDA. stopt (voorlopig) met L’HOMO

Na elf jaar komt er een einde aan de jaarlijkse frequentie van L’HOMO, het tijdschrift voor de LHBTI-gemeenschap van de makers van LINDA. Het tijdschrift zal alleen nog verschijnen als daar een concrete aanleiding voor is. Om deze mijlpaal te markeren, verschijnt er nog wel een boek: Le Book.


Lezeressen Tina maken samen een speciale editie van hun tijdschrift

Honderden Tina fans zijn deze week gasthoofdredacteur van een extra speciale Tina editie. De afgelopen maanden werden duizenden stemmen uitgebracht en zo stelden zij met elkaar hun zelfgemaakte Tina samen. Via @TijdschriftTina op Instagram werden dit najaar drie stemrondes georganiseerd.


Anna Wintour wereldwijd contentbaas bij Condé Nast

De Amerikaanse magazine-uitgever Condé Nast gaat de content-strategie, management en structuur indelen in teams die wereldwijd de tijdschriften gaan aansturen. De fameuze Anna Wintour is daarbij aangesteld als 'Global Chief Content Officer'.


Value Zipper exploiteert advertentieruimte Audax-titels

Value Zipper verzorgt voortaan de advertentie-exploitatie en de daaraan gekoppelde commerciële proposities van het portfolio van Audax. Value Zipper neemt de verkoopactiviteiten op zich voor de titels Vriendin, Santé, Mijn Geheim, Glossy, Royalty, Weekend en Party.


Philip Fontani nieuwe hoofdredacteur Quest

Sinds 2014 heeft Philip Fontani als adjunct-hoofdredacteur al de dagelijkse leiding over de redactie van Quest, het grootste populairwetenschappelijke merk van Nederland. Daarvoor werkte hij als redacteur en eindredacteur voor het tijdschrift. Hij begon zijn loopbaan bij de redactie van het tv-programma Het Klokhuis (NTR).