publiekstijdschriften


Hearst lanceert Harper's Bazaar Business Club

Uitgever Hearst Netherlands lanceert Harper’s Bazaar Business Club. Doel is om vrouwen te helpen het beste uit zichzelf en hun carrière te halen en te leren van inspirerende talks, cursussen en artikelen. Daarnaast biedt de club contact met like-minded vrouwen uit andere branches.


‘De smaak van Italië’ groeit door, ondanks corona

Dat Italië, land van schoonheid en lekker eten, een grote schare Nederlandse fans heeft, zal niemand verbazen. Zij kunnen terecht bij De smaak van Italië voor foto’s en verhalen over alles wat het land aan moois te bieden heeft. Tweemaandelijks in het magazine, altijd op de site. De coronapandemie leek een grote bedreiging voor het voortbestaan, maar uiteindelijk is het merk er alleen maar sterker van geworden.


VI: personalisatie op basis van clubliefde

Zoals alle tijdschriften ziet ook Voetbal International dat de papieren oplage daalt en het aantal digitale abonnementen toeneemt. Gelukkig overtreft de toename de afname. Dave van den Berg is manager klantrelaties bij Voetbal International, of zoals hij het zelf noemt: chef klantgeluk. Want alleen als de klanten gelukkig zijn met hun abonnement, blijven ze. Met gepersonaliseerde, digitale communicatie heeft hij nieuwe mogelijkheden om de klant gelukkig te houden en dus als abonnee te behouden.


Viva stopt, forum blijft

Na bijna vijftig jaar verdwijnt de Viva. Niet alleen het papieren blad houdt op met bestaan, ook de digitale versie en de spin-offs zoals Viva Mama worden gestaakt. Alleen het forum wordt – na felle protesten van de gebruikers – gespaard door DPG.  


Libelle goes (more) digital

Libelle lanceert een app, een vernieuwde site en haar eerste digitale magazine. In deze online uitgave moet de tijdschriftbeleving optimaal en buitengewoon zijn door de extra mogelijkheden. In de nieuwe app zijn alle artikelen en rubrieken uit het weekblad opgenomen, aangevuld met vele extra’s: exclusieve content, video’s, vervolgverhalen en podcasts. 


Brand extensions – panacee voor kwakkelende tijdschriften?

Zo nu en dan zetten wij van inct een artikel uit onze kennisbank opnieuw in de schijnwerpers. Omdat we het nog steeds een interessant artikel vinden en omdat we graag de aandacht vestigen op de schat aan informatie die in onze kennisbank te vinden is. Dit keer: brand extensions bij tijdschriftmerken. Wat zijn de do’s en don’ts van merkverbreding? Een opmerkelijk actueel artikel, gezien de tips die kenners voorstellen om de problemen bij publieksbladen op te lossen.


Re-organisatie Hearst Netherlands zorgt voor reshuffle

Hearst Netherlands heeft Anke de Jong benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van ELLE. Zij volgt Edine Russel op, die binnen het uitgeversconcern aantreedt als Content Coordination Director. Beiden starten op 1 september in hun nieuwe functie.