publiekstijdschriften


Uitgeverij Scala neemt Textiel Plus over

Scala neemt het magazine Textiel Plus (TxP) over van MarcelisDekave. Het eerste nummer dat Scala uitgeeft, is editie 260, dat in juni 2022 verschijnt. Scala is uitgever van onder andere Aan de Haak en Railhobby. TxP past goed binnen het creatieve portfolio en de groei-, overname- en samenwerkingsambities van Scala, dat als motto ‘go niche or go home’ heeft.


De spectaculaire groei van kunstmagazine See All This

Met haar achtergrond bij Hollands Diep was Nicole Ex de aangewezen persoon om een tijdschrift voor het Stedelijk Museum in Amsterdam te maken. De aanloop verliep moeizaam, maar toen ook de andere musea rondom het Amsterdamse Museumplein (het Rijksmuseum, het Van Gogh Museum maar ook het Concertgebouw) erbij kwamen was er een basis voor een nieuw kunsttijdschrift: See All This. 


Een goed gesprek met: Marscha Krouwel, Country Manager Hearst Netherlands

Er zijn niet veel mensen die kunnen zeggen dat ze al meer dan 20 jaar bij hetzelfde bedrijf werken, maar Marscha Krouwel wel: ze is eind 2000 begonnen bij Hearst als marketing manager voor Elle en sinds januari 2020 is ze de Country Manager van Hearst Netherlands. Dat het bedrijf een turbulente tijd achter de rug heeft, is alom bekend, maar Krouwel kijkt vooral vooruit, met veel vertrouwen en ambities. Tijd dus voor een goed gesprek.


Het belang van de lange termijn bij abonnementenwerving

Aanbiedingen zijn een goede manier om mensen kennis te laten maken met je tijdschriftmerk, maar proefabonnementen afsluiten is kostbaar en arbeidsintensief, terwijl de nieuwe abonnees vaak alweer snel afhaken. Op de lange termijn is het lucratiever om een jaarabonnement te verkopen. Bij Abonnementenland weten ze hoe dat werkt.


Holland Herald gerestyled

KLM’s inflight magazine Holland Herald, dat maandelijks in de stoelzakken van het vliegtuig meereist met ruim 2 miljoen passagiers van over de hele wereld, is vanaf de april-editie gerestyled. Zowel het design als de inhoud heeft een update gekregen. Met het nieuwe concept wordt de reiziger geïnformeerd over relevant KLM-nieuws én geïnspireerd om de wereld op een bewuste manier te blijven ontdekken.


HP/De Tijd zelfstandig verder

HP/De Tijd wordt na 31 jaar losgemaakt van Audax en gaat verder met stichting Het Vrije Woord als uitgever. Audax heeft zich de laatste jaren geconcentreerd op logistiek en retail. Zelf tijdschriften uitgeven past daar steeds minder bij.