publiekstijdschriften


Yeliz Çiçek wordt nieuwe hoofdredacteur Linda Meiden

Linda Meiden heeft een nieuwe hoofdredacteur. Yeliz Çiçek (34) begint per 1 januari 2021. Hiervoor was zij adjunct-hoofdredacteur van Glamour en onder meer ook werkzaam voor Vogue, Marie Claire en G-Star.


Online Bibliotheek doet een proef met TijdschriftenBieb

De TijdschriftenBieb is tijdelijk beschikbaar als onderdeel van een test van de KB waarin zij samen met de Bibliotheken onderzoekt of tijdschriften deel moeten gaan uitmaken van de Online Bibliotheek. Gedurende 2021 wordt gekeken of tijdschriften worden opgenomen in de online collectie.


Nieuwe uitgave over gezonder leven: GLK!

GLK! is een papieren uitgave die een breed publiek wil inspireren en informeren over een gezondere levensstijl. Er wordt aandacht besteed aan alles wat met gezondheid te maken heeft: bewegen, voeding, welzijn, preventie en zelfzorg. Want alles hangt met elkaar samen.


Bricks naar clicks: kansen voor uitgevers

Als de huidige crisis iets duidelijk maakt, is het de verschuiving van de fysieke winkel naar het online-shoppen. Een onderzoek in de USA voorspelt dat er zo'n 25000 winkellocaties zullen sluiten in 2020 terwijl de verschuiving naar online shoppen gestaag door blijft gaan. Wat betekent dit voor uitgevers & adverteerders? Een kans!


Su Magazine, een ‘glossy met een Surinaams tintje'

Ruim een miljoen Nederlanders hebben een band met Suriname. Bovendien wordt dit jaar op 25 november gevierd dat het 45 jaar geleden is dat Suriname onafhankelijk werd. Bovendien leven in Suriname verschillende culturen en gemeenschappen in evenwicht met elkaar en respecteren en waarderen mensen elkaars geloof en tradities. Daarom verschijnt nu Su Magazine, een ‘glossy met een Surinaams tintje’.


New Skool Media verwerft belang in Findyourbike

Uitgeverij New Skool Media (NSM) heeft een belang verworven in Findyourbike. Findyourbike is de online marktplaats voor nieuwe en gebruikte racefietsen, mountainbikes en E-bikes en onderscheidt zich van bestaande platformen door de geavanceerde zoekfuncties en de mogelijkheid om zowel nieuwe als gebruikte fietsen aan te bieden. Findyourbike biedt een totaaloplossing voor de consument en de vakhandel.


Ophef rond verkoop 'Gezond Verstand' door boekhandelsketens

Verschillende boekhandelsketens hebben besloten de tweede editie van Gezond Verstand, een huis-aan-huisblad dat vanuit een sceptische visie de coronapandemie bespreekt, in de winkel te leggen. Het is aan de koper om te beslissen of die de omstreden inhoud wil aanschaffen, vinden onder meer Bruna en AKO. Tegenstanders roepen de ketens op om het blad niet te verkopen omdat het desinformatie bevat.


Digitaal bereik magazines groeit met 5%, vrouwenbladen populair op Insta

Het merkbereik van magazines groeit gestaag. Dit komt vooral door een stijging van het online bereik. In totaal stijgt het merkbereik van magazinemerken met 3%, waarvan het digitale bereik met 5%. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken 2020-III, die op 15 oktober door NOM is gepubliceerd.