publiekstijdschriften


Hearst USA geeft modemerken gratis advertentie-ruimte

Hearst USA geeft mode- en beautymerken gratis advertentieruimte in de zomeredities van onder meer Harper's Bazaar, Elle en Marie Claire. Voorwaarde is wel dat de advertenties gaan over een thema rondom de corona-crisis en qua inhoud het karakter van een 'stopper-advertentie' heeft.


Zoom als cover tool en de cover als template voor Zoom

Een aantal magazines in USA gebruikt Zoom als tool om de coverfoto te maken, Kek Mama deed al iets vergelijkbaars voor haar jubileumeditie in Nederland. Tegelijkertijd kun je ook een magazinecover gebruiken als template voor je eigen Zoom-achtergrond.


Hoe New Skool Media meebeweegt met de crisis

Uitgeverij New Skool Media heeft 20.000 magazines aan Nederlandse zorginstellingen gedoneerd, om cliënten en personeel een hart onder de riem te steken. De uitgever werkte daarin samen met distributeur Nic. Oud, die zijn diensten ook vrijwillig aanbood. Daarnaast ontplooide de uitgeverij nog meer initiatieven: van patronen voor mondkapjes tot online kook-workshops.


Kek Mama viert 150ste editie

Dat magazines de laatste jaren stabiel zijn en inmiddels ook online stevig wortel schieten is bekend. Een goed voorbeeld is Kek Mama waarvan vandaag de 150ste editie verschijnt. De unieke cover van de jublileumeditie met actrice Hanna Verboom en haar dochter kwam geheel tot stand via videobellen. 


70% van magazines zien merkbereik stijgen

Van de 42 gemeten merken, zien 29 het merkbereik toenemen. Dit blijkt uit de rapportage NOM Mediamerken 2020-I. De groei wordt grotendeels veroorzaakt door een sterke toename van het aantal online lezers. Merkbereik is het online en print bereik tezamen.


Wegens succes vernieuwd: Pinda* wordt Pindah*

De nieuwe PINDAH*, de glossy met een Nederlands-Indisch tintje, is verschenen. September 2019 verscheen de eerste editie van PINDA*.  Het blad werd een groot succes: meer dan 45.000 verkochte exemplaren, reden voor de initiatiefnemers om ook in 2020 een editie uit te brengen: maar wel met een nieuwe naam.


Libelle Zomerweek wordt online event

De Libelle Zomerweek kan dit jaar in verband met de ontwikkelingen rondom het coronavirus helaas geen doorgang vinden op het Almeerderstrand. Daarom komt er een online editie: #samenvanuithuis. Daarmee is de Libelle Zomerweek het eerste grote consumentenevenement dat volledig online plaats vindt en bij de mensen thuis komt.