publiekstijdschriften


Summerread: Elk tijdschrift zijn evenement

De huidige mediaconsument verwacht meer dan alleen een papieren blad. Tijdschriften profileren zich steeds meer als merk en multimediaplatform. Een evenement biedt bovendien de mogelijkheid om de lezers te ontmoeten, het merk te versterken en adverteerders te koppelen aan de doelgroep. We lichten er vier uit.


Summerread: Hoe maak je van een tijdschrift een merk?

Met een tijdschrift alleen kom je er tegenwoordig niet meer. Wie wil opvallen tussen de tientallen andere titels zal zich moeten profileren als merk. Een sterk merk heeft naamsbekendheid en autoriteit, met als belangrijkste voordelen dat meer lezers en adverteerders er zich toe aangetrokken voelen en de verkoop van het blad wordt bevorderd. Hoe bouw je een goed merk? 


Uitreiking Mercurs gaat, in aangepaste vorm, door

De Magazine Media Associatie (MMA) maakt bekend dat de uitreiking van de Mercurs dit jaar weer in december zal plaatsvinden. De RIVM-richtlijnen maken het grote event, waarbij jaarlijks ruim 750 personen aanwezig zijn, helaas niet mogelijk. De uitreiking zal daarom kleinschaliger van opzet zijn. 


'Hey Google, ik wil praten met Kek Mama'

Vanaf nu kunnen lezeressen ook met Kek Mama praten via Google Assistant via 'Hey Google, ik wil praten met Kek Mama'. Zo kunnen zij elke dag de grappigste spreuken of dilemma’s via de ‘Glimlach van de dag’ ontvangen of luisteren naar de tweewekelijkse podcast.


Hearst gebruikt wegvallen sportzomer als thema voor abonneewerving

Hearst Netherlands lanceert deze week zijn zomercampagne. Onder de noemer Pak deze zomer zelf goud wordt op ludieke manier ingehaakt op de sportzomer die door het coronavirus niet doorgaat. Met de kreet Pak deze zomer zelf goud wordt gerefereerd aan een kortingsactie op abonnementen.


Nieuwe look en nieuw logo voor Margriet

Margriet heeft een flinke metamorfose ondergaan. Zowel het logo als het binnenwerk van het blad is veranderd. Fris, spannend en helemaal van nu. Opvallend is vooral de aanpassing van het logo. Een revolutionaire verandering, aangezien het logo de laatste twintig jaar de hele breedte van het blad besloeg. Nu is de grote M een compacte eyecatcher in de linkerbovenhoek.


Helene van Santen en de 3 B's van Kek Mama

Helene van Santen is als ik haar spreek bijna op de dag af 1 jaar hoofdredacteur van Kek Mama, het lifestylemerk (sommige zouden nog zeggen: de glossy) voor moeders dat onlangs haar 150e editie publiceerde. Alle reden dus om eens nader kennis te maken.


Cosmopolitan presenteert Instagram Story Expositie

Cosmopolitan heeft samen met feministisch kunstcollectief The TittyMage een virtuele Instagram Story-expositie gemaakt. Binnen deze virtuele expo wordt de telefoon gebruikt om rond te kijken in de 360º-omgeving. Verschillende objecten verwijzen naar items die in het nieuwe issue van Cosmopolitan te lezen zijn. De gebruiker kan ook diens eigen foto of video toevoegen aan de virtuele expositie.