radio


Joeri Nortier over de ambities van BNR bij on demand audio

Joeri Nortier is product manager digitaal bij FD Mediagroep. Hij zou op de zomer-editie van inct.spiratie komen praten over podcast. Dat event gaat niet door, dus maken we kennis via een video-interview, waarbij we gelijk meer dan alleen podcast kunnen bespreken. Zo hebben we het onder meer over een nieuw businessmodel voor BNR.


We luisteren meer naar de radio

De tijd die Nederlanders tijdens de coronacrisis besteden aan radioluisteren blijft stijgen. In week 13 luisterde men gemiddeld 185 minuten per dag naar de radio, in de week daarvoor was dat 173 minuten; een stijging van 7%. 


Nieuwe podcasts bij NPO Radio 1

NPO Radio 1 lanceert vanaf maandag 23 maart elke dag een nieuwe podcast-titel. “Natuurlijk blijft NPO Radio 1 de actualiteit op de voet volgen op zender, online en via podcasts zoals de luisteraar dat van ons gewend is. Daarnaast verwachten wij dat er nu ook behoefte is aan podcasts over onderwerpen die net iets losser staan van de crisissferen waarin we verkeren”, zegt Laurens Borst, zendermanager van NPO Radio 1.


Top 2000 zorgt voor luistercijferpiek NPO Radio 2 in november-december

NLO Luisteronderzoek heeft de luistercijfers van november en december 2019 bekendgemaakt. Het is niet verrassend dat NPO Radio 2 met 17,7% de grote winnaar is. Dat is de zender elk jaar rond deze tijd, dankzij de Top 2000. Maar ook buiten deze periode scoort de zender goed, met gemiddeld 13,3%.


Luister en huiver: korte spannende verhalen op de radio

Onder de titel ‘Luister en huiver’ zijn vanaf donderdag 19 december bij het VPRO-programma 'Nooit meer slapen' 8 nachten lang 8 korte, spannende verhalen te horen van bekende Nederlandse misdaadauteurs. 


Iedere dag een nieuwe podcast bij NPO

NPO Radio 1 lanceert van zondag 17 tot en met zaterdag 23 november elke dag een nieuwe podcast in De Week van de Podcast. In deze week worden zeven nieuwe titels gepresenteerd.


Podcasts gaan ten koste van radio

Het Online Radio en Podcast Onderzoek 2019 is toegespitst op nieuwere vormen van audio.Uit het onderzoek komt naar voren dat het luisteren van online radio en podcast voor bijna de helft (43%) ten koste gaat van het luisteren naar de reguliere radio.