media-onderzoek


Onderzoek over klimaatimpact van (digitale) leermiddelen

Hoe duurzaam zijn schoolboeken en digitale leermaterialen? Nieuw onderzoek naar de klimaatimpact van de leermiddelenketen dat is uitgevoerd op initiatief van MEVW laat zien dat zowel papieren als het digitale onderdeel van leermiddelen een aanzienlijke ecologische voetafdruk hebben.


Forse uitbreiding aantal titels in NMO Online

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) lanceert de tweede fase van NMO Online. Met deze belangrijke uitbreiding biedt NMO nu een nog vollediger en representatiever beeld van het online mediagebruik in Nederland.


Nationale Social Media onderzoek 2025

Dit jaar publiceert onderzoeksbureau Newcom voor de 15e keer het Nationale Sociale Media Onderzoek In dit onderzoek, blikt Newcom vooruit op de trends die het sociale medialandschap in 2025 zullen domineren.


Bekendmaking Tiele-fellows 2025

De Tiele-Stichting kent in 2025 drie fellowships toe: aan Daantje Meuwissen (Universiteit Utrecht), Evi Mijnster (Radboud Universiteit) en Everdien Rietstap (Universiteit van Amsterdam). Hun boekwetenschappelijke onderzoek wordt in 2025 gedurende een à twee maanden financieel en wetenschappelijk ondersteund door de Stichting.


MediaTest viert 25-jarig bestaan

MediaTest is een marktonderzoeksbureau dat communicatie en media onderzoekt, meet en test. Dat doen ze dit kalenderjaar al 25 jaar. Er is vooral op technisch vlak veel veranderd in die tijd, maar in de kern is het nog steeds hetzelfde bedrijf.