audio


DPG Media lanceert nieuwe radiozender JOE

De nieuwe radiozender JOE van DPG Media gaat op 1 september van start. JOE draait altijd tijdloze en herkenbare muziek uit de jaren ‘70, ‘80 en ‘90. JOE is landelijk te ontvangen via FM, DAB+ en online. De pay-off is ‘good times, great music’.


NPO 3FM en HUMAN presenteren unieke 8D-podcast ‘In het hoofd van’

NPO 3FM en HUMAN duiken met de 8D-podcast ‘In het hoofd van’ in het hoofd van mensen met mentale problemen. Door de 8D-ervaring hoort de luisteraar het geluid in de podcast van alle kanten op zich afkomen. Zo ervaar je hoe het is om tinnitus te hebben of te leven met angsten.


Talpa Media Solutions introduceert Dynamic Audio Ads

Talpa Media Solutions, onderdeel van Talpa Network, biedt klanten een nieuwe adverteermogelijkheid in de vorm van Dynamic Audio Advertenties. Met ‘text to speech’ wordt tekst via kunstmatige intelligentie omgezet naar spraak. Op die manier kunnen consumenten persoonlijker worden aangesproken en wordt de boodschap nog relevanter.


NRC-stemmen bij luisterartikelen

De journalistiek van NRC wordt vanaf nu ingesproken door een herkenbaar stemgeluid. In de afgelopen maanden zijn kunstmatige stemmen ontwikkeld, gebaseerd op die van redacteuren Mischa Spel en Egbert Kalse.


Kevin Goes wordt manager van NPO Luister

Kevin Goes wordt per 1 juni manager van het vernieuwde NPO Luister, hét audioplatform van de Nederlandse Publieke Omroep. Via de NPO Luister-app zijn alle podcasts van de publieke omroepen gratis te beluisteren en te downloaden, overzichtelijk ingedeeld op categorie en thema.