bereikmeting


Bereiksversterker geactualiseerd en uitgebreid

Nieuwsmedia hebben met hun crossmediale portfolio een groot en divers lezerspubliek opgebouwd. De vernieuwde Bereiksversterker laat het bereik in de belangrijkste communicatiedoelgroepen zien. Dankzij de datafusie van print- en online bestanden kunnen nieuwsmerken uit één bron hun crossmediale bereik rapporteren. De Bereiksversterker is met behulp van de laatste NOM-data geactualiseerd. Voor het eerst toont de online tool ook het crossmediale bereik van de regiomerken.  


Meer impact dankzij opinieleiders

Bereik is essentieel voor het hebben van invloed én voor de advertentie-inkomsten, dat geldt ook op de sociale media. De omvang van dat bereik wordt niet alleen bepaald door het aantal volgers dat je zelf hebt, maar ook (vooral) door het aantal keren dat een boodschap wordt doorgestuurd en gedeeld. Opinieleiders (influencers) zijn mensen die veel volgers hebben en met wiens mening rekening wordt gehouden. Zij kunnen de impact van een bericht flink vergroten.