Langlopende campagne voor leesbevordering: Wie leest heeft een goed verhaal
De leescoalitie heeft een meerjarige campagne om het lezen te bevorderen opgezet: Wie leest heeft een goed verhaal. Een speciale kerstcommercial markeert het begin.
De leescoalitie heeft een meerjarige campagne om het lezen te bevorderen opgezet: Wie leest heeft een goed verhaal. Een speciale kerstcommercial markeert het begin.
De Nederlandse Boekenbon wordt de eerste hoofdsponsor van hebban.nl, de grootste lezerscommunity van Nederland en Vlaanderen.
Soumaya Ahouaoui, Donny Ronny en Froukje trappen leescampagne De Weddenschap feestelijk af in Leiden, Oldenzaal en Heerhugowaard.
Op maandag 21 oktober om 11 uur heropent de Pilotregeling Leesbevordering. Vanwege de grote belangstelling is er extra budget beschikbaar gesteld voor deze regeling. Het subsidieplafond is nu verhoogd met € 400.000.
Goed kunnen lezen is niet alleen noodzakelijk, het is vooral ook leuk. Leesplezier staat daarom voorop in de nieuwe boekenclub van staatssecretaris Mariëlle Paul (funderend onderwijs en emancipatie). Met de boekenclub wil de bewindspersoon extra aandacht vestigen op het belang van lezen.
Vanaf vandaag staat een nieuwe versie van lezeninhetpo.nl online. Op de herziene website zijn actuele ontwikkelingen direct zichtbaar en worden relevante artikelen uitgelicht.
Knack en Libelle, de twee grootste magazines van Roularta Media Group (RMG), organiseren dit najaar verschillende initiatieven om de Belg weer aan het lezen te krijgen.
Ouders vinden leesopvoeding belangrijk, maar er is een verschil in hoe intensief ouders van jongere en oudere kinderen hier daadwerkelijk mee bezig zijn.