Overal snel toegang tot het laatste nieuws en achtergronden op het gebied van media en de uitgeverij? Installeer
dan met één druk op de knop de inct.nl-app.
Simon & Schuster heeft aangekondigd dat Perminder Mann per 1 mei 2025 de nieuwe Chief Executive Officer (CEO) van Simon & Schuster International wordt. Zij volgt Ian Chapman op, die na 25 jaar dienst het bedrijf eind mei zal verlaten.
Uitgeverij Leuker.nu van Sabine Kokee en de nieuwe uitgeverij Globolino van voormalig Schoolsupport-eigenaar Simon van der Sluijs hebben overeenstemming bereikt over de overname van onderwijstijdschrift PO Management en van het selfpublishingplatform Maakjeeigenonderwijsboek.nl.
De Guardian Media Group heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met OpenAI, waardoor de journalistiek van The Guardian beschikbaar wordt voor gebruikers van ChatGPT wereldwijd.
Joop van den Ende heeft In verschillende Nederlandse dagbladen een advertentie laten plaatsen waarin hij de Nederlandse politiek oproept om de media 'te beschermen tegen de manipulatie van Amerikaanse techgiganten'.
International Publishers Association en de Association of American Publishers hebben gereageerd op de uitkomsten van de AI-top in het Grand Palais te Parijs.
De grootste schenders van onze digitale rechten in 2024 zijn bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Big Brother Awards. Het publiek koos met 40 procent van de stemmen voor de Minister van Financiën. De expertjury koos voor de nominatie van DPG Media.
In de rubriek ‘Toegankelijk publiceren in 60 seconden’ geven de experts van Dedicon wekelijks een kleine handreiking rond het toegankelijker maken van publicaties die direct al een groot effect kan hebben. Deze week: Hoog contrast.
De chatbot Deepseek was de afgelopen dagen wereldnieuws. Deepseek heeft minder rekenkracht nodig om tot goede resultaten te komen, maar hebben wij er ook echt iets aan?
In de rubriek ‘Toegankelijk publiceren in 60 seconden’ geven de experts van Dedicon wekelijks een kleine handreiking rond het toegankelijker maken van publicaties die direct al een groot effect kan hebben.
Als een uitgever besluit dat het tijd is om de zaak te verkopen, heeft hij een exit-strategie nodig. Er zit veel verschil tussen de verkoopstrategie van een grote of een kleine uitgeverij.
In een wereld waar digitale prikkels het papier steeds meer verdringen, blijft het belang van lezen onverminderd groot. Stichting Lezen speelt hierop in met de podcast De Leescast.
Hoe groot de verleiding ook is om de inhoud van de artikelen op site of in het tijdschrift van de waan van de dag af te laten hangen, het is toch belangrijk om de content zo veel mogelijk te plannen.