vakblad


Een vakblad maken

De realisatie van een nummer van een vakblad verloopt in een aantal bij iedere aflevering terugkerende stappen. Omdat er grote verschillen zijn tussen verschillende titels, bespreken we hier de grootste gemene deler.


Profiel van een vakblad

Vakbladen zijn de harde werkers onder de tijdschriften. Niet zulke diva’s als glossy’s, stukken serieuzer dan publieksbladen maar wel met iets meer gevoel voor humor dan de meeste wetenschappelijke tijdsschriften. De onderlinge verschillen zijn groot, maar ze hebben één ding gemeen. De lezers moeten iets hebben aan de informatie in het blad: nice to know mag in de zijlijn, maar alleen als de behoefte aan need to know is ingelost.


Sijthoff Media verstevigt educatie-portfolio met overname NBA Opleidingen

Sijthoff Media heeft het cursusaanbod NBA Opleidingen overgenomen van de Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA). Dankzij de overname is het bedrijf naast aanbieder van vakmedia, nu ook één van de grootste opleiders voor accountants en finance professionals in Nederland.


Retailtrends gaat over van vader op zoons

De operationele en commerciële leiding van RetailTrends Media komt per 1 juli in handen van Benjamin (28) en Gideon (26) ten Holte, de zoons van oprichter Marcel ten Holte (57). Benjamin wordt operationeel directeur, Gideon commercieel directeur. Marcel ten Holte blijft als directeur/eigenaar betrokken bij de strategische bedrijfsvoering.


Sijthoff Media start 'House of Executives'

Sijthoff Media, een crossmediaal bedrijf van nieuws- en vakmedia, introduceert het nieuwe label House of Executives. Binnen dit label worden in Nederland en België activiteiten georganiseerd voor executives uit het bedrijfsleven en de overheid. House of Executives faciliteert boardroom members in het uitbreiden en versterken van hun netwerk in Nederland en België.


Eric Luteijn: van sales-man tot uitgever (en hoofdredacteur)

Sommige mensen zitten al een eeuwigheid in je netwerk en opeens heb je een reden om niet alleen een kop koffie te drinken, maar om er een serieus interview van te maken. Zo iemand is bij mij Eric Luteijn. Hij is van huis uit een sales- en marketingman, maar heeft zich meer en meer ontwikkeld tot een uitgever. Laatste wapenfeit: ITChannelPro. Spannende ontwikkelingen, maar het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn…


MT en Sprout fuseren tot MT/Sprout

MT en Sprout, uitgaven van MT MediaGroep in Amsterdam, gaan vanaf 18 november samen onder de naam MT/Sprout. Beide merken hebben zakelijke beslissers als doelgroep en bieden informatie over ondernemen, management en leiderschap. Sprout richt zich op beslissers in startups en scaleups, MT op beslissers in het midden en grootbedrijf.


ProMedia Group neemt EXPOMotion over

ProMedia Group heeft de activiteiten van eventorganisator en uitgever EXPOMotion overgenomen. Tot het portfolio van EXPOMotion behoren onder meer Remarketing Event en Remarketing Lounges, Bestelauto Expo, Bestelauto Expo Magazine, Fleet Event en Fleet Lounge Live.