vakblad


Ziff Davis is weer een zelfstandige uitgeverij

De Amerikaanse uitgeverij Ziff Davis heeft zich losgemaakt van het deel dat cloud-services aanbood. Het bedrijf dat begon als maker van publieksbladen en zich ontwikkelde tot een van de belangrijkste uitgevers op het gebied van digitale diensten voor de B2B-sector kan zich weer concentreren op uitgeefdiensten.  


Uitgeverij Vanden Broele wordt Vanden Broele en lanceert nieuwe huisstijl en logo

Uitgeverij Vanden Broele gaat als Vanden Broele de toekomst tegemoet. Dat doet de Brugse leverancier van innovatieve kennisoplossingen voor overheden en non-profits met een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. Samen symboliseren ze de ambitie van Vanden Broele: slim automatiseren waar het kan en daarnaast inzetten op kennisdeling, inspiratie en vorming van de medewerkers van alle Belgische overheden.


Volkert Deen nieuwe Content Director bij AG Connect

Volkert Deen wordt per 5 september Content Director bij AG Connect. Als hoofd van de redactie is Volkert verantwoordelijk voor de redactionele koers van het IT-platform, zowel voor online, print, events en masterclasses. Volkert volgt Rian van Heur op, die na 4 jaar een overstap maakt naar de stichting VHTO.


Een vakblad maken

De realisatie van een nummer van een vakblad verloopt in een aantal bij iedere aflevering terugkerende stappen. Omdat er grote verschillen zijn tussen verschillende titels, bespreken we hier de grootste gemene deler.


Profiel van een vakblad

Vakbladen zijn de harde werkers onder de tijdschriften. Niet zulke diva’s als glossy’s, stukken serieuzer dan publieksbladen maar wel met iets meer gevoel voor humor dan de meeste wetenschappelijke tijdsschriften. De onderlinge verschillen zijn groot, maar ze hebben één ding gemeen. De lezers moeten iets hebben aan de informatie in het blad: nice to know mag in de zijlijn, maar alleen als de behoefte aan need to know is ingelost.


Sijthoff Media verstevigt educatie-portfolio met overname NBA Opleidingen

Sijthoff Media heeft het cursusaanbod NBA Opleidingen overgenomen van de Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA). Dankzij de overname is het bedrijf naast aanbieder van vakmedia, nu ook één van de grootste opleiders voor accountants en finance professionals in Nederland.


Retailtrends gaat over van vader op zoons

De operationele en commerciële leiding van RetailTrends Media komt per 1 juli in handen van Benjamin (28) en Gideon (26) ten Holte, de zoons van oprichter Marcel ten Holte (57). Benjamin wordt operationeel directeur, Gideon commercieel directeur. Marcel ten Holte blijft als directeur/eigenaar betrokken bij de strategische bedrijfsvoering.


Sijthoff Media start 'House of Executives'

Sijthoff Media, een crossmediaal bedrijf van nieuws- en vakmedia, introduceert het nieuwe label House of Executives. Binnen dit label worden in Nederland en België activiteiten georganiseerd voor executives uit het bedrijfsleven en de overheid. House of Executives faciliteert boardroom members in het uitbreiden en versterken van hun netwerk in Nederland en België.