Wat is consent management?
Consent management is een brede term voor alles rond het opvragen, opslaan en gebruiken van persoonsgegevens. Maar hoe werkt het?
Consent management is een brede term voor alles rond het opvragen, opslaan en gebruiken van persoonsgegevens. Maar hoe werkt het?
TEMS (Trusted European Media Data Space) is een Europees initiatief dat een gemeenschappelijke infrastructuur creëert met toegang tot data voor uiteenlopende partijen in het Europese media ecosysteem. Het consortium vertegenwoordigt honderden stakeholders in de culturele en creatieve sectoren. Als Nederlandse partner vervult Beeld & Geluid een cruciale rol binnen dit initiatief.
Ambitieuze e-mailmarketing (automation) professionals kunnen zich inschrijven voor de DDMA EMAS Awards.
Media- en performancemarketing bureau Abovo Maxlead lanceert per januari 2023 technologie-tak AM Media.tech. Door middel van data en (eigen) ontwikkelde technologie staat AM Media.tech de adverteerder bij in elke fase van de customer journey.
Het ontwerp (zowel tekst als beeld) van een consumentenwebsite mag klanten niet ongemerkt naar een keuze leiden die de die klant niet zelf gemaakt zou hebben.
Martijn van Dam stopt per 1 november als bestuurder bij de NPO en gaat samen met Arno Otto een nieuwe decentrale data-infrastructuur onderzoeken en ontwikkelen die uitgaat van een persoonlijke datakluis.
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) bevindt zich in de opbouwfase. In eerste instantie worden alle afzonderlijke bereiksonderzoeken vernieuwd en verbeterd. Daarna is het doel om de diverse onderdelen bij elkaar te brengen, zodat er één cross-mediale dataset ontstaat waarmee de markt op strategisch niveau kan plannen. Voor het integreren van alle relevante datasets is een “Request for Proposal” (RfP) geschreven -getiteld “NMO Cross Media”. Aan bureaus met ervaring op dit terrein wordt gevraagd om zich voor 25 juli te melden als geïnteresseerde en uiterlijk 1 november een voorstel uit te brengen.
Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Zowel wetgevers als tech-partijen nemen privacybevorderende maatregelen en de consument wordt steeds privacybewuster. Daarom kondigt DDMA vandaag een nieuwe whitepaper (hier te downloaden) en een serie events aan. Ook zet de branchevereniging de jaarlijkse DDMA Barometer wederom in het teken van het verdwijnen van third-party cookies.