data-strategie


DPG bundelt datadriven marketing

DPG (voorheen De Persgroep) gaat haar datagedreven marketing verbeteren door alle databronnen te koppelen in één systeem. Daarmee beoogt DPG klanten een nog beter op maat gemaakt pakket aan abonnementen te kunnen aanbieden.


inct.spiratie 2019: Alle sprekers bekend!

Voor iedereen die in de uitgeefbranche werkt een zeer actueel thema: data driven publishing.  inct.spiratie 2019 praat u helemaal bij. Alle sprekers zijn vastgelegd! Aanmelden kan nu (slechts 50 plaatsen beschikbaar)


Schwung bij WPG: ‘Wij leren elke dag nieuwe dingen’

We waren eigenlijk te vroeg met ons bericht over Thrill Seeker een paar weken geleden, maar het zette ons wel op het spoor van Schwung, de innovatie-afdeling binnen WPG. Er blijkt achter de schermen bij WPG van alles te gebeuren als het gaat om innovatie. Inct sprak met Laurens Massee, die aan het hoofd staat van Schwung, en Gwena Jaouen, wiens missie het is om WPG meer data-driven te maken.


DPG (Persgroep) gaat data-driven redactie intensiveren

DPG Media gaat samenwerken met de Nederlandse startup SmartOcto.com om het datagedreven werken op alle redacties te intensiveren. Het Nederlandse systeem analyseert in real-time de cijfers van verhalen op alle relevante platforms en geeft per verhaal advies over de route naar meer journalistieke impact.


Hoe zet je een project voor gegevensanalyse op?

Er zijn verschillende redenen waarom ook een kleinere uitgeverij de behoefte kan hebben om iets met data-analyse te doen: er is een praktisch, kwantificeerbaar probleem waarvan duidelijk is dat het met een gedegen analyse opgelost kan worden, of er zijn vage problemen en data-analyse kan inzicht geven in algemene trends die als inspiratie voor nieuw beleid kunnen dienen.