data-strategie


Europese toezichthouders bevestigen: cookiemuur mag niet

De Europese koepelorganisatie van officiële privacy-waakhonden heeft bekend gemaakt dat cookiemuren niet zijn toegestaan. Dat deed zij in een toelichting op al geldende regels. De Nederlandse Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft dat standpunt al eerder ingenomen.


Zet innovatie op de agenda en begin er gewoon mee

Hoewel innovatie bij veel uitgeverijen hoog op de agenda staat, blijkt het daadwerkelijk nemen van de benodigde stappen in de praktijk lastig te zijn. Terwijl innovatie niet alleen is weggelegd voor grote partijen met veel tijd en geld: subtiele strategische veranderingen kunnen juist binnen kleinere uitgeverijen grote veranderingen kunnen teweegbrengen.


Waarom je in de B2B-markt aan weinig data genoeg hebt

Als iemand ‘data’ zegt wordt ‘big’ er bijna automatisch voor gedacht. Grote hoeveelheden data van enorme ondernemingen, die op eindeloze industrieterreinen gigantische loodsen vol computers hebben staan. Daarin bepalen ondoorgrondelijke algoritme welke consument welk aanbod moet krijgen. Maar dat is niet de enige manier om data in te zetten. Met name in de B2B is het voldoende om vooral goed te weten waar mensen zich mee bezig houden. Dan zijn een paar goed gekozen criteria voldoende voor personalisatie.


Sdu werkt samen met Visma aan smart data oplossing voor belastingadviseurs

Sdu en Visma slaan de handen ineen om de verschillende datastromen binnen de belastingadviespraktijk samen te laten komen in de cloud software Taxvice. Hiermee zet Taxvice een volgende stap richting next level belastingadvies, waarin proactief advies en signalering centraal staan. 


Bedrijven beslissen vaker op basis van data

Steeds meer bedrijven geven aan dat zij hun beslissingen op basis van data nemen: van 48% in 2018 naar 60% in 2019. Toch is bij slechts 12% van de bedrijven de juiste data altijd op een makkelijke manier beschikbaar voor iedereen. Het realiseren van een datagedreven cultuur blijkt nog steeds een grote uitdaging. Daarbij vormt de privacywet AVG amper een belemmering.


inct.spiratie 2019: De foto's & de presentaties

20 november vond inct.spiratie 2019 plaats: een uitverkocht event over data driven publishing. 80 bezoekers, 5 bijzondere sprekers en geanimeerde gesprekken aan de ronde tafels. Hierbij een kleine (foto)terugblik.


E-mail blijft een belangrijk en innovatief marketingkanaal

Hoewel e-mail een van de eerste functies op het internet was en dus een respectabele leeftijd heeft bereikt, zit de sleet er nog lang niet op. Er zijn steeds meer mogelijkheden om de berichten verleidelijker te maken voor de ontvanger en nieuwe manieren om de conversie te verhogen. Het slim gebruik van data speelt daarbij een belangrijke rol.


Dankzij Scoupy weet Sanoma alles over aankoopgedrag

Martijn Standaart, directeur van Scoupy en Sanoma FMCG vertelt op de website van Sanoma over de mogelijkheden die de combinatie van individuele aankoopdata met data over mediagedrag het bedrijf biedt. “Scoupy is sinds anderhalf jaar onderdeel van de FMCG-divisie van Sanoma en koppelt shopperdata aan het datalake van het mediahuis. Wij weten tot op huisnummerniveau wie jouw product koopt”, vertelt Martijn Standaart.