data-strategie


E-mail blijft een belangrijk en innovatief marketingkanaal

Hoewel e-mail een van de eerste functies op het internet was en dus een respectabele leeftijd heeft bereikt, zit de sleet er nog lang niet op. Er zijn steeds meer mogelijkheden om de berichten verleidelijker te maken voor de ontvanger en nieuwe manieren om de conversie te verhogen. Het slim gebruik van data speelt daarbij een belangrijke rol.


DDMA geeft uitleg bij Normuitleg voor de grondslag ‘gerechtvaardigd belang’

Op 1 november de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) haar ‘Normuitleg voor de grondslag gerechtvaardigd belang’ gepubliceerd. Daarin zet AP uiteen in welke gevallen het gebruik van gegevens van klanten andere groepen gerechtvaardigd is. Naar die uitleg werd uitgezien, omdat veel organisaties nog steeds niet precies weten hoe ze deze grondslag precies moeten toepassen.


Data in het boekenvak: ‘Een wereld te winnen’

Een afspraak bij het hoofdkantoor van bol.com is aparte ervaring. Geen klinische ontvangsthal maar een drukke lobby waar allerlei jonge mensen met kekke laptops aan het werk lijken te zijn. De receptie zit vanzelfsprekend in een blauwe bol en één van de dames komt je terwijl je wacht persoonlijk een kop koffie brengen


Schwung bij WPG: ‘Wij leren elke dag nieuwe dingen’

Een berichtje op Linkedin over Thrill Seeker  zette ons op het spoor van Schwung, de innovatie-afdeling binnen WPG. Inct sprak met Laurens Massee, die aan het hoofd staat van Schwung, en Gwena Jaouen, wiens missie het is om WPG meer data-driven te maken. Laurens zal op inct.spiratie 2019 een kijkje in de keuken geven bij Thrill Seeker (en misschien nog wat andere data projecten).


‘Verandering is vooral leuk als je het zelf doet, anders is het spannend’

Mijn gesprek met Stefan Leijnen vindt plaats op zijn nieuwe werkplek: de Hogeschool Utrecht waar hij sinds kort als lector Artificial Intelligence werkzaam is. Niet bijster geholpen door de data van mijn routeplanner kom ik uiteindelijk na lang rondrijden en zoeken op mijn bestemming aan om met Stefan kennis te maken en hem te spreken over Data-Driven Creativity.