data-strategie


NMO start tender voor NMO Cross Media

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) bevindt zich in de opbouwfase. In eerste instantie worden alle afzonderlijke bereiksonderzoeken vernieuwd en verbeterd. Daarna is het doel om de diverse onderdelen bij elkaar te brengen, zodat er één cross-mediale dataset ontstaat waarmee de markt op strategisch niveau kan plannen. Voor het integreren van alle relevante datasets is een “Request for Proposal” (RfP) geschreven -getiteld “NMO Cross Media”. Aan bureaus met ervaring op dit terrein wordt gevraagd om zich voor 25 juli te melden als geïnteresseerde en uiterlijk 1 november een voorstel uit te brengen.


DDMA-whitepaper over cookieless world

Data-driven marketing is op dit moment met een ongekende transformatie bezig. Zowel wetgevers als tech-partijen nemen privacybevorderende maatregelen en de consument wordt steeds privacybewuster. Daarom kondigt DDMA vandaag een nieuwe whitepaper (hier te downloaden) en een serie events aan. Ook zet de branchevereniging de jaarlijkse DDMA Barometer wederom in het teken van het verdwijnen van third-party cookies.


Sdu en Visma helpen belastingadviseurs proactief

Sdu heeft haar cloud-gebaseerde belastingadviespakket Taxvice gekoppeld met het aangiftepakket van DRV Accountants & Adviseurs, met behulp van Robotic Process Automation (RPA). Daardoor kunnen data nu gebundeld worden aangeboden en is proactieve advisering mogelijk.


DDMA Barometer 2021: een wereld zonder third-party cookies

Het grootste gedeelte van het Nederlandse bedrijfsleven weet dat de third-party cookie in de nabije toekomst gaat verdwijnen. Dat blijkt uit de DDMA Barometer 2021, waarvoor 162 Nederlandse organisaties zijn ondervraagd. 81% geeft aan te begrijpen dat deze cookieless world grote gevolgen gaat hebben voor de data-driven marketingsector. Toch moeten er ondanks dit besef nog behoorlijk wat stappen worden gezet. Slechts 9% geeft aan helemaal gereed te zijn voor de cookieless world.


Hearst zet datatools in voor 'user inspired content'

Om van toegevoegde waarde te zijn, bij te dragen aan iemands dagelijks leven en welzijn, moet je weten wat iemand drijft. Hearst wil dat doen via 'user inspired content': Reportages, interviews en achtergrondstukken die aansluiten bij de wensen, interesses en ambities van de lezers van hun magazines. Een essentieel onderdeel van hun aanpak is het gebruik van datatools.


DDMA formuleert uitgangspunten voor het gebruik van data

Voor elke organisatie die data- en klantgedreven werkt, waaronder ook uitgevers en media-bedrijven, is het van cruciaal belang dat klanten erop kunnen vertrouwen dat hun gegevens in goede handen zijn. Een datavisie en duidelijke kaders voor datagebruik zijn hiervoor onmisbaar. Daarom heeft branchevereniging DDMA de Uitgangspuntenkaart voor Datagebruik ontwikkeld.


Sanoma, DPG en TMG stoppen met datadienst NLProfiel

Drie grote Nederlandse uitgevers hebben de afgelopen tijd een proef uitgevoerd met het gezamenlijk opbouwen van klantprofielen via NLProfiel. Als de proef is afgelopen, komt er geen vervolg. Dit komt door een beleidswijziging van de browserleveranciers die tevens advertentiemakelaar zijn: Google, Microsoft en Apple. Dit heeft projectleider Wouter Verhulst van NLProfiel bevestigd aan Adformatie.


Webinar: Best Practices to Futurize Publishing

Broad Horizon, partner van inct, organiseert op 15 september a.s. een webinar met als onderwerp: Best Practices to futurize publishing. In dit webinar nemen Stijn Kuijpers en Jan Brouwer (Microsoft) u mee in hun visie en best practices op datagedreven werken in een snel veranderend medialandschap.