Voorbereidingstijd is cruciaal bij succesvolle exit
Als een uitgever besluit dat het tijd is om de zaak te verkopen, heeft hij een exit-strategie nodig. Er zit veel verschil tussen de verkoopstrategie van een grote of een kleine uitgeverij.
Als een uitgever besluit dat het tijd is om de zaak te verkopen, heeft hij een exit-strategie nodig. Er zit veel verschil tussen de verkoopstrategie van een grote of een kleine uitgeverij.
Ze willen geen eendagsvlieg zijn. Alleen bestsellers creëren. Nationaal én internationaal. Moniek van Rheenen en haar compagnon Kelly Weekers hebben met Moonshot Publishing een duidelijke strategie en dromen groots
Jonas Kooyman serveert zijn 15.000 volgers elke twee weken 'de Havermelkelite': een nieuwsbrief met verhalen over de jonge Randstedeling, die zich onderscheidt met onder meer podcasts, natuurwijn, yoga en havermelk.
Jessen vertelt aan de hand van de Maarten van Rossem-podcast hoe je een podcast-publiek opbouwt en aan je bindt.
De boekensector moet overwegen bepaalde coronamaatregelen ook na de crisis voort te laten bestaan. Dat is de belangrijkste aanbeveling van een groep onderzoekers van de Universiteit Utrecht, die in mei het rapport Naar een versterking van de veerkracht van de boekenwereld na COVID-19 publiceerde. Laurens Ham, docent Moderne Nederlandse Letterkunde en hoofdaanvrager van het onderzoek, en onderzoeker Camilla Pargentino lichten de aanbevelingen toe.
Het ene tijdschrift kwam uit een faillissement, het andere zat daar niet ver vanaf. Nu schrijft uitgeverij Oseberg Publishing voor zowel Fabulous Mama als Winelife weer zwarte cijfers en ziet de toekomst er veelbelovend uit. Flory Huisman, mede-oprichter van Oseberg Publishing, vertelt hoe ze door netwerken te combineren twee bladen tot bloei heeft gebracht.
Steeds meer bedrijven geven aan dat zij hun beslissingen op basis van data nemen: van 48% in 2018 naar 60% in 2019. Toch is bij slechts 12% van de bedrijven de juiste data altijd op een makkelijke manier beschikbaar voor iedereen. Het realiseren van een datagedreven cultuur blijkt nog steeds een grote uitdaging. Daarbij vormt de privacywet AVG amper een belemmering.
NDP Nieuwsmedia heeft grote vraagtekens bij het nieuw ingezette beleid van de Autoriteit Persoonsgegevens over het plaatsen en uitlezen van cookies. Volgens de toezichthouder is er geen sprake van rechtsgeldig verkregen toestemming als een gebruiker geen toegang krijgt tot de website als hij geen tracking cookies accepteert. Dat ondermijnt het verdienmodel van veel nieuwssites. Volgens NDP Nieuwsmedia legt de AP de wet te strikt uit.