redactie


Stappenplan externe kopij innemen

In de inct.kennisbank staat veel praktische informatie voor iedereen die in de sector werkt. Zo nu en dan brengen we een artikel opnieuw onder de aandacht. Deze keer een stuk voor redacteuren. Op de inleverdatum komt als het goed is alle kopij binnen. Bij publicaties waaraan veel mensen meewerken, zoals magazines, apps en sommige boeken betekent dit dat er een stroom aan bestanden binnenkomt, die op een ordelijke manier het redactieproces in geleid moeten worden. Dit stappenplan kan daarbij helpen.


TCE, marktplaats voor content, opent vandaag haar deuren

Vanaf vandaag kunnen op TCE daadwerkelijk transacties worden gedaan tussen makers en afnemers van content. Een marktplaats die freelancers, redacties, producenten, marketeers en uitgevers aan elkaar verbindt om het maximale te halen uit elkaars creativiteit, productiviteit en bereik. 


ANP levert innovatieve diensten voor kennisinstituten, organisaties en mkb

Het ANP beweegt zich in een markt die gekenmerkt wordt door enkele grote spelers en weinig nieuwe aanwas. Tegelijkertijd is online communicatie de manier geworden voor bedrijven en organisaties om zichzelf in de kijker te krijgen. Met een strategie gericht op het ontwikkelen en aanbieden van innovatieve diensten rond ANP-content, bedient het persbureau nieuwe b2b-doelgroepen. 


Partnernieuws: PubliQare levert nieuw redactioneel systeem voor Mediafin

PubliQare heeft bij de Belgische uitgever Mediafin (De Tijd en L’Echo) een volledig nieuw redactioneel systeem geïmplementeerd inclusief een nieuwe workflow. Ook is het oude asset management-systeem vervangen door WoodWing Assets, zodat een betere integratie is gerealiseerd voor het maken van content.


Hoe herken je een samenzweringstheorie?

Op de sociale media zijn ze in overvloed aanwezig en hun aantal aanhangers lijkt alleen maar te groeien: samenzweringstheorieën. Serieuze media willen uiteraard niet meewerken aan de verspreiding van hersenspinsels, maar ze willen ook geen valide verhaal missen omdat de werkelijkheid soms nog vreemder is dan de wildste fantasie. Maar hoe maak je het onderscheid tussen hoax en scoop?


Zo maak je zelf een infographic

Het is een beproefd recept: presenteer een reeks feiten in een mooie infographic, dan ziet de lezer in een oogopslag het verhaal. Hoe pak je het aan? Met deze zes diensten maak je zelf infographics.  


Channa van Dijk: “Ik wil met Boekmakers laten horen wie er schuilgaan achter het uitgeven van een boek”

Er is wel aandacht voor schrijvers, maar het gaat te weinig over de mensen achter de schermen: de boekmakers! In de gloednieuwe gelijknamige podcast gaat Channa van Dijk met deze mensen in gesprek en onthult ze wie allemaal bijdragen aan het maakproces. Promotiemedewerkers, boekhandelaren, uitgevers en zelfs directieleden van CB. Allemaal nemen ze plaats tegenover de 27-jarige boekenvakker en haar co-host Tessel, die hen het hemd van het lijf vragen over hun rol bij het maken van een boek.


Nieuwe visuele identiteit en website voor het ANP

‘Begin met de feiten’: het ANP (Algemeen Nederlands Persbureau) heeft een vernieuwde visuele identiteit en nieuwe website gelanceerd. Met de nieuwe visuele identiteit laat het ANP het belang van een onafhankelijk persbureau zien en wordt het verhaal van het ANP meer zichtbaar.