Privacy


DPG Media wint Big Brother Awards 2024

De grootste schenders van onze digitale rechten in 2024 zijn bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de Big Brother Awards. Het publiek koos met 40 procent van de stemmen voor de Minister van Financiën. De expertjury koos voor de nominatie van DPG Media.


LinkedIn beboet voor manier van gericht adverteren

LinkedIn heeft voor in totaal € 310 miljoen boete opgelegd gekregen voor het op onjuiste gronden verzamelen van persoonsgegevens van haar leden voor gedragsanalyse en persoonlijke advertenties.


Media-initiatief Datakluis vraagt om subsidie

Bestuurders van de Datakluis vragen het Nationaal Groeifonds om ondersteuning. Het idee achter de Datakluis is dat consumenten hun voor adverteerders relevante gegevens centraal in een beveiligde omgeving opslaan.


Digitale leermiddelen: Privacyconvenant 4.0 klaar voor gebruik

April 2022 is versie 4.0 van het Privacyconvenant gepubliceerd. Het Privacyconvenant helpt scholen bij het maken van afspraken over privacy met leveranciers van digitale leermiddelen, toetsen en andere educatieve software. In de nieuwe versie zijn inzichten en jurisprudentie rondom de AVG verwerkt.