Printbereik magazines blijft onveranderd hoog
Het bereik van magazines laat al geruime tijd een consistent beeld zien. Het bereik blijft onveranderd hoog. In de laatste NOM Print Monitor (NPM 2020-III, periode Q3 2019 t/m Q2 2020) die op 24 september 2020 is gepubliceerd, zijn stijgingen zichtbaar in diverse magazinecategorieën. In deze meetperiode zien vooral magazines in de categorieën vrouwen, jongeren en reis & recreatie het bereik stijgen.
Ten opzichte van de vorige meting (NPM 2020-II) zien Muze (+16%), Girlz (+15%), Jan (+8%), Wonen Landelijke Stijl (+16%) en Royalty (+ 6%) het bereik het sterkst toenemen.
Print magazines bereiken in totaal 10,6 miljoen mensen. Dit is 72% van de Nederlandse bevolking (13 jaar en ouder). Vrouwen, 50-plussers en welstandigen zijn de meest heavy magazine lezers. Meer cijfers over het bereik van diverse doelgroepen is hier te vinden.
Top 5 bereikknallers
De top 5 van magazines met het hoogste bereik zijn: Kampioen (4,4 miljoen), Donald Duck (1,5 miljoen), Libelle (1,4 miljoen), LINDA. (1,1 miljoen) en Privé (0,9 miljoen).
Bron: MMA