DPG haalt expert uit UK om trading desk te optimaliseren
Simon Harris start als directeur trading desk en media performance voor de Nederlandse tak van DPG Media en draagt hiermee bij aan de digitale versnelling. In zijn nieuwe rol gaat Harris adverteerders en agencies helpen betere prestaties te halen uit de digitale merken van DPG Media. De ambitie van DPG Media is hier om digitale marktleider te zijn en te blijven, maar ook het bieden van betrouwbare content en de veiligheid van persoonsgegevens staan centraal.
Simon, afkomstig uit Londen, heeft meer dan twaalf ervaring in het leiden van diverse trading desks bij onder andere Dentsu Aegis Network, iProspect, Mindshare en IPG Mediabrands. Hiervoor was hij werkzaam als Head of Growth EMEA bij MightyHive.
Stefan Havik, directeur digital business development bij DPG Media: “Simon wordt wereldwijd gezien als invloedrijke autoriteit op het gebied van programmatic optimalisatie. Met zijn kennis en ervaring professionaliseren we onze services en versterken we ons eigen digitale ecosysteem om meer controle te hebben op de volledige online customer journey.”
Simon: “Ik kijk ernaar uit te starten bij DPG Media in deze tijd waarin de digitale industrie ingrijpende veranderingen doormaakt. Met name omdat ik denk dat deze veranderingen veel kansen bieden voor een organisatie met sterke data assets.”
Simon Harris is de tweede naam die DPG Media vanuit Londen weet aan te trekken in korte tijd. Eerder kwam Alessandro De Zanche aan boord bij het mediabedrijf als data lead. “De keuze voor deze twee experts heeft alles te maken met de digitale versnelling van DPG Media”, aldus Stefan.