Het bereik van print magazines blijft stabiel. Lezers blijven de print versies waarderen. In de laatste NOM Print Monitor die op 9 januari 2020 is gepubliceerd, zien vooral vrouwenbladen, mind & body bladen en diverse special interest titels het bereik stijgen.
Print magazines bereiken in totaal 10,8 miljoen mensen. Dit is 75% van de Nederlandse bevolking (13 jaar en ouder). 50-plussers, vrouwen en welstandigen zijn de meest heavy magazine lezers. Meer cijfers over het bereik van diverse doelgroepen is hier te vinden.
Top 5
De top 5 van magazines met het hoogste bereik zijn: Kampioen (4,6 miljoen), Donald Duck (1,5 miljoen), Libelle (1,4 miljoen), LINDA. (1,1 miljoen) en Vrouw (1 miljoen). Bekijk de complete ranking van magazines.
De NOM Print Monitor, bevat de gegevens over het bereik van dagbladen en magazines in de periode Q4 2018 t/m Q3-2019. In deze periode hebben 17.048 Nederlanders van 13 jaar en ouder meegedaan aan dit onderzoek. Deze steekproef staat voor 14.565.000 Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het onderzoek betreft uitsluitend de print edities van de merken.