Uitgaven digital advertising stijgen met 13% in eerste halfjaar 2017
De online advertentiemarkt blijft sterk groeien. In het eerste halfjaar van 2017 groeiden de online bestedingen met 13% naar een omzet van 954 miljoen euro.
Binnen de totale bestedingen neemt mobile advertising een steeds dominantere plek in. Inmiddels wordt 40% van de zoekmachine-, display- en videoadvertenties getoond op mobile devices. Dit staat onder meer in de Online Ad Spend Study H1 2017 die Deloitte in opdracht van IAB Nederland heeft uitgevoerd.
Zestig procent van de Nederlandse online reclamebudgetten gaan naar social en search, oftewel Facebook en Google. In totaal waren de sociale media, waaronder Facebook, Instagram en Twitter, goed voor € 129 miljoen aan reclameuitgaven.
Binnen de totale bestedingen neemt mobile advertising een steeds dominantere plek in. Inmiddels wordt 40% van de zoekmachine-, display- en videoadvertenties getoond op mobile devices. Dit staat onder meer in de Online Ad Spend Study H1 2017 die Deloitte in opdracht van IAB Nederland heeft uitgevoerd.
Zestig procent van de Nederlandse online reclamebudgetten gaan naar social en search, oftewel Facebook en Google. In totaal waren de sociale media, waaronder Facebook, Instagram en Twitter, goed voor € 129 miljoen aan reclameuitgaven.