Dat AR en VR toegevoegde waarde hebben in het onderwijs hoef je educatieve uitgeverijen niet te vertellen. Dat Nederlandse leerlingen ermee aan de slag gaan is dan ook een kwestie van tijd. En van lef om erin te investeren.
Dit jaar komen nog niet veel leerlingen op school in aanraking met augmented reality (AR) of virtual reality (VR). Maar het aantal toepassingen van deze technieken neemt wel exponentieel toe. Op de laatste Buchmesse konden bezoekers in bijna iedere hal een VR-bril en koptelefoon opzetten om zelf een experimentele toepassing uit te proberen: van de opera Fernweh die Nederland en Vlaanderen in het kader van hun gastlandschap presenteerden tot filmpjes die Google ontwikkelt. Maar in de schoolklas dringt de techniek nog amper door.
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te bieden. Lees meer
Minder letters, intensievere ervaringen
Vul hieronder uw e-mailadres in en lees dit artikel gratis. We sturen u dan een link om het artikel te lezen.
Daarnaast ontvang je op werkdagen onze populaire nieuwsbrief.