In het vierde kwartaal van 2014 zijn de papieren oplages van de kranten verder gedaald, terwijl het online bereik steeg. Voor de meeste titels betekende dit dat er per saldo een klein plusje genoteerd kon worden. Dat blijkt uit de cijfers die oplage-instituut HOI bekend heeft gemaakt.
De Telegraaf was de snelste digitale stijger, gevolgd door de Volkskrant. Ook NRC Handelsblad, AD en het Nederlands Dagblad werden online beter gelezen. De digitale versies van Trouw, NRC Next en het Reformatorisch Dagblad werden in vergelijking met het kwartaal ervoor iets minder vaak bekeken. In vergelijking met hetzelfde kwartaal het jaar ervoor (Q4 2013) zijn dezelfde trends zichtbaar.
Deze website maakt gebruik van cookies om de best mogelijke ervaring te bieden. Lees meer
Krantenoplage: papier daalt, online stijgt
Vul hieronder uw e-mailadres in en lees dit artikel gratis. We sturen u dan een link om het artikel te lezen.
Daarnaast ontvang je op werkdagen onze populaire nieuwsbrief.