Vanaf januari 2024 is Jildou van der Bijl hoofdredacteur bij de marketingafdeling van Hema. In die rol wordt zij verantwoordelijk voor storytelling: de ontwikkeling en optimalisatie van content voor de eigen Hema-kanalen. Zij richt zich daarbij vooral op het delen van verhalen over producten, het vakmanschap, design, kwaliteit en duurzaamheid.
‘Ik heb ontzettend veel zin in deze rol bij dit merk, een bedrijf dat al bijna 100 jaar voor heel veel mensen een geliefde plek is om te winkelen. En door het creëren van de nieuwe functie van hoofdredacteur laat de winkelketen zien dat ze storytelling serieus neemt. Het is een geweldige uitdaging om de liefde en waardering voor Hema nog meer te laten groeien door verhalen over producten en het merk op een aansprekende en creatieve manier te delen,’ aldus Van der Bijl.
‘We zijn blij met de komst van Jildou, door haar ervaring en kwaliteiten versterken we ons team en kunnen we de onderscheidende verhalen over ons merk en onze producten beter uitdragen,’ zegt Eva Vermeulen, Manager Campagne Marketing van Hema.
Van der Bijl was 17 jaar lang achtereenvolgens hoofdredacteur en creatief directeur van Linda.