Annette Reijersen van Buuren, communicatie vrouw 2019, gaat CPNB verlaten
Na bijna vier jaar waarin Annette Reijersen van Buuren als manager Merk, Marketing en Communicatie bij CPNB voor veel vernieuwing en professionalisering heeft gezorgd, heeft zij besloten de CPNB op termijn te verlaten. Totdat duidelijk is wat zij gaat doen gaat zij zich eerst focussen op een aantal projecten.
Voor haar zijn dat de puntjes op de ï na de al geboekte resultaten samen met het CPNB team van de afgelopen jaren, waarin zij niet voor niets door vakgenoten werd uitgeroepen tot Communicatie Vrouw van het Jaar 2019. De huidige functie van Annette wordt niet opgevuld, de taken en verantwoordelijkheden worden intern verdeeld.
Toen Annette begin 2017 begon heeft ze direct haar expertise ingezet op het gebied van merkenbouwen, positioneren, gedragsverandering, communicatie en samenwerkingen met (media)partners en sponsoren. Haar aanpak was zeer succesvol en in deze korte tijd is dan ook veel gebeurd. Ze smeedde een nieuw team en ze was als lid van het management team nauw betrokken bij de koerswijziging richting ‘de lezer centraal’.
Onder leiding van Annette Reijersen van Buuren is een grote slag geslagen met de positionering en strategie van de bekende CPNB merken. De merkportfolio is flink op de schop gegaan en van voorheen 17 campagnes teruggebracht tot 7 sterke merken, Annette was verantwoordelijk voor het intensiveren en uitbouwen van bestaande partnerschappen (NS en NBD Biblion) maar ook het realiseren van samenwerkingen met TUI en Eye Wish en mediapartijen zoals DPG Media, JC Decaux en Boomerang. Waar de CPNB voorheen met de campagnes steeds een korte periode in het jaar zichtbaar was, heeft Annette bijgedragen aan het hele jaar communiceren en werkte ze aan de overkoepelende merken als # Zomer Lezen en de cadeaucampagne Geef meer met een boek.
Annette Reijersen van Buuren: "Na vier intensieve en waardevolle jaren kijk ik met trots terug op wat ik met mijn team en collega’s heb neer kunnen zetten. Ik pak nu een tijdelijke rol op, gericht op projecten waar nu extra veel focus en aandacht voor nodig is zoals vinden van nieuwe sponsoren, het verder implementeren van gedragsverandering binnen onze merken en het introduceren van nieuwe verdienmodellen Ook richt ik mij op een uitdagend innovatief project om gaming en lezen aan elkaar te verbinden naast de focus op deze projecten ga ik nadenken over mijn volgende stap."
Eveline Aendekerk: ‘Allereerst ben ik heel blij dat Annette ons niet meteen verlaat, maar ons nog met een aantal zaken blijft helpen. Zonder haar kennis en daadkracht hadden we bij de CPNB in zo’n korte tijd niet zo ongelooflijk veel kunnen bereiken. Toen we, eigenlijk nog maar kort geleden, startten met alle veranderingen hadden Annette en ik het wel eens over CPNB 2.0, maar mede door haar kenmerkende passie en energie zijn we in middels al vele nummers verder.’