DeLokalePlanner.nl is nieuw adverteerdersplatform voor lokaal adverteren

DeLokalePlanner.nl is nieuw adverteerdersplatform voor lokaal adverteren

De bedrijven New Sales Company en ToLocal.nl hebben een nieuw, onafhankelijk en transparant adverteerdersplatform gelanceerd. Bij DeLokalePlanner.nl kunnen mediabureaus en adverteerders binnen vijf simpele stappen print- en online-advertenties zoeken, boeken en aanleveren, in ruim 600 huis-aan-huiskranten en 1.200 lokale websites.  Advertenties kunnen op titel worden geselecteerd en/of getarget op bereik, plaats, postcode of gemeente.

Adverteerders en bureaus hebben volgens initiatiefnemer Frank-Paul ter Berg de sterke behoefte om klanten of vestigingen zowel online als via print goed te ondersteunen bij lokale advertentiemogelijkheden. “Het ontbrak in de markt aan inzicht in het ‘lokale medialandschap’ en de mogelijkheid om binnen een platform advertenties te plannen en direct te boeken. Met DeLokalePlanner.nl kan dat nu voor mediabureaus maar ook voor bedrijven zelf. Op verzoek helpen we gebruikers zelfs bij het opstellen van een advertentiecampagne”.

De oplossing bevat naast een database met titels ook een boekingsmodule, een planner en een advertentieportaal. Ter Berg: “De inzet van lokale media is voor veel merken en bedrijven belangrijk om (specifieke) doelgroepen lokaal en regionaal te bereiken. Tot voor kort was het plannen en boeken van lokale advertentiecampagnes voor bijvoorbeeld mediabureaus en bedrijven met verschillende vestigingen een zeer arbeidsintensief proces. Het opvragen van verschillende offertes bij uiteenlopende uitgevers is vanaf nu niet meer nodig.”

Bureaus kunnen met DeLokalePlanner.nl een enorme efficiencyslag maken. Een planning is veel sneller gemaakt, fouten worden beter voorkomen, materialen kunnen eenvoudig ge-upload worden en een volledige campagne is snel geboekt. Naast het voordeel voor adverteerders zijn uitgevers ook gebaat bij het platform. Door De LokalePlanner.nl worden uitgevers beter gevonden en het bespaart uitgevers tijd in het samenstellen en opvolgen van offertes.

 Foto: Thomas Brouwers, Jacob Poortinga, Frank-Paul ter Berg (vlnr)