Jumbo gaat zelf adverteerders ondersteunen bij media-uitingen

Jumbo gaat zelf adverteerders ondersteunen bij media-uitingen

Jumbo Supermarkten gaat met Jumbo Media & Partnerships adverteerders – zowel leveranciers van Jumbo als andere partijen – mediaoplossingen voor hun vraagstukken bieden. Op die manier wil Jumbo Media & Partnerships adverteerders helpen om hun klanten succesvol te bereiken en te raken.

Het mediaportfolio van Jumbo bestaat uit onder andere Hallo Jumbo magazine, Jumbo Radio, Jumbo.com, Smulweb.nl, social kanalen, e-nieuwsbrieven, apps, crossmediaal platform Wat Eten We? en bijna 700 winkels. Via deze mediakanalen bereikt Jumbo wekelijks miljoenen klanten in de verschillende fasen van de customer journey: van awareness tot en met het aankoopmoment. Daarnaast worden klantinzichten gecombineerd met klantdata om daarmee de effectiviteit van campagnes te vergroten. 

Monique Pennings, leider van het team dat deze dienst gaat verzorgen: “Wij willen adverteerders helpen succesvol te zijn door het samen te doen. Klantgericht denken en ondernemerschap typeert Jumbo. Dit is ook de mentaliteit van mijn team.’” Dit team bestaat, naast voorvrouw Monique Pennings, uit een drietal adviseurs en twee accountmanagers die goed zijn voor meer dan 100 jaar ervaring in media, merken en marketing.

Sita Bakker heeft jarenlange bureau-ervaring bij onder meer UM en OMD waar zij verantwoordelijk was voor diverse grote retail-klanten als Nederlandse Loterij, Jumbo, Dr. Oetker en Aviko. Tevens is Natascha de Waal als adviseur gestart. Zij was jarenlang werkzaam in de reisbranche en maakte in 2006 de overstap naar media waar ze bij STER werkte als Sales Manager. Ook is Carolien de Rooi toegetreden tot het team. Zij heeft de afgelopen twee jaar gewerkt als Brand Marketing Lead bij Wehkamp en daarvoor jarenlang als Head of
Marketing Partnerships bij Sanoma|SBS. Daarnaast bestaat het team uit accountmanagers Patrick van den Bosch en Helen Dekker, die beiden afkomstig zijn van Smulweb en Annabel van Dingenen die de executie van de campagnes op zich neemt.

De verkoop van de proposities gebeurt niet alleen in huis. Er wordt samengewerkt met Summit Retail Media Group, de expert op het gebied van Retail Media exploitatie. De rolverdeling is simpel. Summit Retail Media Group verkoopt en exploiteert de online media (Jumbo.com en Smulweb.nl). Het eigen team is verantwoordelijk voor het tot stand komen van crossmediale partnerships.

Foto: J187B onder Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license.