New Skool Media sluit 2019 winstgevend af

New Skool Media sluit 2019 winstgevend af

New Skool Media heeft haar resultaten over het boekjaar 2019 bekendgemaakt. Het bedrijfsresultaat  kwam in 2019 uit op ruim 1 miljoen euro. De genormaliseerde Ebitda kwam bij een omzet van 48 miljoen uit op 4,7 miljoen euro.

In 2018 – de cijfers over dat jaar zijn opgenomen in het verlengde boekjaar 2017/2018- bedroeg deze genormaliseerde EBITDA  5,4 miljoen. Deze daling hangt geheel samen met investeringen in de uitrol van de strategie. De EBITDA-marge bleef constant op 10% van de omzet.

Erwin van Luit, CEO van New Skool Media: “Ook in 2019 zijn we trots op deze cijfers. We hebben als New Skool een resultaat geboekt waarvan we kunnen stellen dat zich dit, zeker procentueel, aan de bovenkant van de markt bevindt. Daarnaast zijn we in 2019 in staat geweest om naast de uitstekende winstgevendheid gericht te investeren in ons bedrijf. Zo hebben we een grote slag geslagen in de verdere digitalisering van onze merken, hebben we een gerichte en succesvolle acquisitie van Naaipatronen.nl gedaan en hebben we een belangrijke stap gezet in de uitrol van onze merken naar Scandinavië en Oost-Europa. Daarnaast hebben we in 2019 de data-driven aanpak van onze abonnementenmarketing doorontwikkeld, met als gevolg dat onze belangrijkste omzetstroom in 2019 volledig stabiel is gebleven. Onze digitale abonnementen hebben zelfs een groei van tientallen procenten laten zien. New Skool Media heeft hiermee in 2019 haar marktpositie voor nu en zeker de verdere toekomst versterkt.” 

Lars Duurinck, CFO: “Met een robuuste operationele kasstroom stellen we het bedrijf in staat blijvend te investeren in mensen en merken. En met ruim 80% van de omzet afkomstig uit onze lezers, zijn we als organisatie zeer stabiel en relatief weinig vatbaar voor de grillen van de markt.” 

De toekomst

New Skool Media ziet haar toekomst met vertrouwen tegemoet, ook in deze lastige tijd. Van Luit: “We gaan als New Skool Media omzet verliezen als gevolg van de corona-crisis, met name door het sterk teruglopen van de advertentiemarkt en het wegvallen van events. We hebben echter op tijd de kosten binnen onze organisatie aan kunnen passen en worden natuurlijk erg geholpen door onze hoge en stabiele abonnementenomzet. Daardoor zijn we blijvend in staat om onze strategie - die onder andere is gericht op het investeren in en uitbouwen van onze doelgroepen - verder uit te rollen."

New Skool Media is na DPG de grootse magazine-publisher van Nederland. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam geeft NSM onder meer Elsevier Weekblad, Seasons, Columbus Magazine, delicious., KIJK, Beleggers Belangen, Fiets en Truckstar uit. Het bedrijf werd in 2014 opgericht door Rob Koghee en Cor Jan Willig, die een pakket titels van Sanoma overnamen. 

 

18 november 2020: inct.spiratie: de toekomst van publieksmedia na corona
inct.spiratie staat dit jaar in het teken van de gevolgen van de corona-crisis: hoe verandert de uitgeefbranche.
Iedere editie staat een segment centraal. Op 18 november publieksmedia, 4 sprekers/conversation starters zullen hun visie geven. Meer info & aanmelden