Mo'Media start crowdfund-actie voor inzet locals bij time to momo gidsen

Mo'Media start crowdfund-actie voor inzet locals bij time to momo gidsen

Uitgeverij Mo'Media is een crowdfunding actie begonnen om ook in deze moeilijke tijden hun netwerk van locals te kunnen blijven inzetten om de reisgidsen time to momo actueel te houden. Juist nu de veranderingen in alle steden groot zijn.

De time to momo zijn stedengidsen vol adressen en tips van locals. De coronacrisis treft uitgeverij Mo'Media hard in de inkomsten én vraagt een forse onverwachte investering. De locals moeten hun gidsen grondig herzien omdat er nu veel verandert in alle steden. Daarom doet de uitgeverij nu een beroep op lezers en fans van de reisgidsen.

De inzet van locals is volgens de uitgeverij het geheim van hun succes? "De auteurs van onze gidsen, onze locals, noemen we ze, kennen hun stad van binnen en buiten. Ze werken, wonen en leven er. En dus schrijven ze alleen over de échte highlights in hun stad, over bezienswaardigheden die de moeite waard zijn en over de leukste adressen waar ze zelf graag komen. Met hun tips en adressen in onze stedengidsen leer je een stad kennen als een local en beleef je een geweldige stedentrip.

Door de coronacrisis zit een stedentrip naar Valencia, Rome of Marrakesh er voorlopig niet in. Daardoor zijn onze inkomsten met wel 80% gedaald en we vrezen dat dat nog wel even zo blijft. Terwijl we juist nu éxtra moeten investeren in de updates van onze gidsen: er gaat door de crisis in de meeste steden namelijk veel veranderen. Om ervoor te zorgen dat jij, als we straks weer mogen reizen, weer met een volledig up-to-date time to momo-gids vol nieuwe, leuke adressen en tips op pad kunt, moeten onze locals de komende maanden volop aan het werk."

Daarom is besloten de komende maanden een geweldig kijk- en kookboek te maken: time to momo-stedenlust. Dit boek ligt in het najaar in de winkel en zorgt ervoor dat in ieder geval de inkomsten weer kunnen stijgen. Door middel van de voorverkoop van time to momo-stedenlust wil de uitgeverij nu alvast omzet realiseren waardoor de locals aan de slag kunnen met het herzien van de time to momo-reisgidsen.

Wat is er precies nodig en hoe kun je helpen?
Mo'Media wil  € 60.000 binnenhalen, dat is het bedrag dat nodig is om de stedengidsen volledig te updaten en het stedenlust-kookboek te maken: € 20.000 om voor het kookboek de redactie, fotografie van de recepten, de vormgeving en het drukwerk te betalen, en € 40.000 om de 40 locals en fotografen komend halfjaar hun update-werk te laten doen. Daarom worden er nu 2.000 mensen gezocht die het kookboek nu al willen bestellen voor € 30,-.  Er zijn nog meer donatie-mogelijkheden, oplopend tot € 1000,-.

Meer weten of meedoen