Mediahuis koopt Luxemburgse mediagroep Saint-Paul Luxembourg
Mediahuis NV, actief in België, Nederland en Ierland, heeft alle aandelen verworven van mediagroep Saint-Paul Luxembourg SA. De overname door Mediahuis zal Luxemburgs grootste mediagroep in staat stellen om de digitale transformatie van haar merken en organisatie te versnellen.
Lafayette SA, beheerder van het economische patrimonium van het Aartsbisdom Luxemburg en moederbedrijf achter de mediagroep Saint-Paul Luxembourg, heeft een akkoord bereikt met Mediahuis over de overname van de Luxemburgse mediagroep. Saint-Paul Luxembourg is uitgever van onder meer de titels Luxembourg Times, Télécran, Contacto en uiteraard Luxemburgs oudste krant Luxemburger Wort die als kwaliteitskrant afgetekend marktleider is en dagelijks meer dan 150.000 lezers bereikt via de gedrukte krant en meer dan 100.000 lezers via de nieuwssite www.wort.lu.
De overname door Mediahuis zal Saint-Paul Luxembourg in staat stellen om haar digitale transformatieproject te versnellen en om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen waarbij het ten volle gebruik kan maken van de expertise en schaal die Mediahuis als groep te bieden heeft.
Voor Mediahuis betekent deze overname een geografische uitbreiding naar de welvarende en dynamische regio van het Groothertogdom Luxemburg en een versterking van haar positie als vooraanstaand mediaspeler in de Benelux en Ierland.
In Nederland is Mediahuis eigenaar van onder meer de Telegraaf, NRC, gaspedaal.nl, Dumpert, Het Noord-Hollands Dagblad en de Limburger.