Nieuwssites DPG vallen in prijzen bij 'Website van het Jaar'
Twee nieuwstitels van DPG Media zijn in de prijzen gevallen bij de verkiezing ‘Website van het Jaar’. De websites van Trouw en de Gelderlander zijn verkozen tot resp. beste en populairste ‘Website van het Jaar’ in de categorie ‘Nieuws’. De Website van het Jaar verkiezing, georganiseerd door marktonderzoeker Multiscope en Emerce, is de jaarlijkse online publieksprijs voor de beste en populairste websites in Nederland.
De website van de Gelderlander is de populairste nieuwssite van het jaar 2019. De site haalde de meeste stemmen van zes finalisten in de verkiezing Website van het Jaar in de categorie ‘nieuws’. Die van Trouw kreeg de prijs voor beste website, wat betekent dat de site de hoogste waardering kreeg van de stemmers.
Chef digitaal Edwin van Sas: “Trouw noemde zich ‘misschien wel de beste krant van Nederland, daar kunnen we nu aan toevoegen ‘maar in ieder geval de beste site van Nederland’.”
Trouw lanceerde dit jaar succesvol een nieuwe website en app. Zowel het aantal bezoekers, het aantal bezoekers dat vaker op de site komt als de tijd die bezoekers op de Trouw-site doorbrengen is flink toegenomen. Bovendien sluit de indeling nu beter aan bij die van de krant, met een speciale sectie voor het dagelijkse katern de Verdieping. Ook de nieuwsapp voor de mobiele telefoon werd vernieuwd, waarin het mogelijk is je te abonneren op de populairste rubrieken en columns.
Ook hoofdredacteur Peter Jansen is trots op de prijs."Het is geweldig nieuws. Dit jaar hebben we meer mensen en middelen beschikbaar gesteld voor site en app. Dat wordt kennelijk gewaardeerd door het publiek."