Uitgeverij Scala lanceert internationale site en magazine

Uitgeverij Scala lanceert internationale site en magazine

Uitgeverij Scala BV bestaat deze maand 27 jaar, een mijlpaal in deze turbulente branche. Na al deze jaren is het tijd voor een volgende stap, daarom richt Scala per heden haar pijlers nog sterker op internationalisering.

Hiertoe is een speciaal ‘Scala international magazine’ gemaakt dat verspreid is onder buitenlandse niche-uitgevers. Tevens is de website opnieuw gelanceerd, zowel in het Nederlands als in het Engels. 
 
Scala krijgt van internationale partners te horen dat haar creatieve content zowel qua beeld als inhoud sterk en schaalbaar is. In Nederland alleen al bereikt Scala bijna een miljoen mensen die creatief bezig willen zijn, nu is het tijd om internationaal uit te breiden met deze content. Zo is er al een aantal licenties in Duitsland en Engeland, met twaalf nichemerken binnen de stal van Scala zijn er nog volop kansen in de wereld.
 
“We beseffen dat het bijzonder is dat wij 27 jaar bestaan in deze roerige branche. Dat bestaansrecht danken wij aan ons innovatieve vermogen. Zo gingen we ooit als eerste online. Toen hebben we gekozen voor de strategie ‘go niche or go home’. En nu zien wij volop kansen in het verspreiden van onze waardevolle content via derden. De energie is geleverd, de content is af, waarom zouden niet meer partijen daar gebruik van maken?”  aldus Ashja Bosboom-Fetvaciyan, DGA van Uitgeverij Scala. “Het past helemaal bij onze passion statement, ‘Scala, deel(t) je passie’. Nu ook internationaal.” 

Begin 2013 interviewde inct Ashja Bosboom over haar plannen, ambities en over de geschiedenis van Uitgeverij Scala: Lees hier het hele artikel