Newsroomie.com biedt contentmakers en merken hun eigen platform

Newsroomie.com biedt contentmakers en merken hun eigen platform

Newsroomie.com is een nieuw contentplatform waarmee contentmakers en merken content kunnen creëren en in eigen hun stijl kunnen verspreiden via web, app, e-mail, pushberichten en sociale media. Ondertussen leren ze dankzij newsroomie.com de doelgroep beter kennen, waardoor ze die doelgroep steeds beter en persoonlijker kunnen bereiken. De eerste partijen maken inmiddels met succes gebruik van het platform.

Newsroomie.com komt voort uit het Heemsteedse internetbureau WebConcern. “We zagen organisaties steeds afhankelijker worden van de bekende internetplatformen om hun doelgroep te bereiken, maar deze doen weinig recht aan de merken waar we voor werkten. Hun content stond dan op Facebook in een timeline weggestopt tussen fake news, kattenfilmpjes en advertenties. Met newsroomie.com hebben merken de tools waarmee ze onderscheidend kunnen zijn; waarmee ze content kunnen creëren en verspreiden in de stijl van hun merk en hun doelgroep kunnen bereiken zoals zij dat willen”, zegt Rick Langedijk van newsroomie.com.

Sterke band tussen merk en doelgroep

Ondertussen leren merken hun doelgroep automatisch steeds iets beter kennen. “Bezoekers wordt om te beginnen gevraagd om een e-mailadres, hoe ze heten en waar hun interesses liggen. Het is het startpunt van een band tussen het merk en de doelgroep, die steeds iets hechter wordt, zodat je je volgers in de toekomst gerichter en persoonlijker kunt bereiken”, legt Langedijk uit.

'Bewaak identiteit, volgers en content'

In de uitgeefsector, die onder druk staat door toenemend gebruik van socialemediaplatformen, is newsroomie.com inmiddels al door diverse partijen omarmd. “Vastgoedjournaal.nl was de eerste uitgever die de voordelen van Newsroomie.com zag”, vertelt Langedijk. “Wat hen aansprak is dat ze bijna de hele vastgoedsector via hun eigen kanalen kunnen bereiken. Ze hebben de data in eigen beheer en de mogelijkheid om te bepalen wie toegang heeft tot welke content en aan wie welke marketing wordt getoond. Zo houden ze hun businessmodel in stand. Bovendien werkt het team van Vastgoedjournaal.nl samen vanuit één dashboard waar ze hun identiteit, volgers en content beheren en vooral bewaken. Vastgoedjournaal.nl is inmiddels de toonaangevende website van hun sector.”

Op newsroomie.com kunnen geïnteresseerden die meer informatie wensen te ontvangen of een demonstratie willen hun gegevens achterlaten.