Michel Schaeffer, voormalig marketing directeur Bol.com, overleden
Michel Schaeffer, oud-marketingdirecteur van bol.com, is op woensdag 21 augustus 2019 overleden na enkele maanden ziek te zijn geweest. Hij is 51 jaar geworden.
Michel heeft een cruciale rol gespeeld in de snelle en succesvolle ontwikkeling van bol.com. In 2015 besloot Michel bol.com te verlaten nadat hij als directielid ruim 14 jaar verantwoordelijk was geweest voor de marketing en propositie-ontwikkeling van het bedrijf. Onder zijn verantwoordelijkheid werd het aantal productcategorieën snel uitgebreid, ontwikkelde bol.com als platform door ‘Verkopen via bol.com’ te introduceren en werd bol.com ook in Vlaanderen een populaire winkel. In deze jaren groeide bol.com uit tot een van de meest bekende en gewaardeerde merken van Nederland en België. Daarnaast werd het onderdeel van Ahold Delhaize (2012).
Huub Vermeulen, algemeen directeur bol.com: “Michel stond aan de wieg van bol.com en heeft het merk van niets tot een van de meest bekende en gewaardeerde merken van Nederland en België weten te maken. Hij was een absoluut marketing-vakman en veel elementen van het huidige bol.com merk zijn nog rechtstreeks te herleiden naar de ideeën van Michel. Daarnaast was hij als directielid breed betrokken bij bol.com en had hij een sterke strategische visie waarmee hij de richting van bol.com gedurende 14 jaar mede heeft bepaald. We gaan een fantastische oud-collega, maar vooral een geliefd mens missen.”