Magazinemakers kunnen weer inzenden om mee te dingen naar de Mercurs 2019 van de Magazine Media Associatie (MMA). Er zijn twee nieuwe categorieën toegevoegd: Mercur Event van het Jaar en Marketinginnovatie van het Jaar.
Voor totaal negen categorieën kan worden ingezonden: van originele covers en populaire events tot jonge talenten en succesvolle hoofdredacteuren. Zowel print als online only magazinemerken komen in aanmerking voor de toekenning van een prijs.
Nieuwe Mercurs: Event & Marketinginnovatie
De Mercur Event van het Jaar is een nieuwe categorie: zowel grootschalige als kleinschalige events (eendaags of meerdaags, in- of outdoor, offline of online) kunnen meedingen naar een Mercur.
Voor het vergroten van het bereik van een magazinemerk worden innovatieve marketingactiviteiten ingezet, waarbij de technische mogelijkheden en de inzet van data analyses centraal staan. Ook hiervoor kan nu het felbegeerde beeldje worden verdiend in de categorie Mercur Marketinginnovatie van het Jaar!
Negen categorieën
De negen categorieën waarvoor vanaf vandaag kan worden ingezonden zijn:
Magazinemerk van het Jaar
Artdirection van het Jaar
Hoofdredacteur van het Jaar
Reportage van het Jaar
Cover van het Jaar
Partnership van het Jaar
Belofte van het Jaar
Event van het Jaar
Marketinginnovatie van het Jaar
Inzenden is mogelijk tot en met woensdag 2 oktober 2019.