Sijthoff Media gaat meer inzetten op educatie

Sijthoff Media gaat meer inzetten op educatie

Floris van Dam treedt per 15 juli 2019 als Director Education in dienst bij Sijthoff Media, uitgever van onder meer Adformatie, AG Connect en Binnenlands Bestuur en de publiekstititels Kidsweek, 7Days en Samsam. Van Dam wordt als Director Education verantwoordelijk voor het uitbouwen van de educatietak voor alle B2B-clusters van Sijthoff Media.

Hij zal zich bezighouden met het ontwikkelen van nieuwe opleidingen, het bouwen van samenwerkingen met verschillende partijen in de markt en het versterken van de huidige positie van Sijthoff Media in dit segment. De afgelopen vier jaar was van Dam in dienst bij NIMA, waar hij verantwoordelijk was voor de beroepsvereniging. Voor zijn periode bij NIMA heeft van Dam meerdere managing director functies gehad onder andere bij Repucom, Stanley Works en Nielsen.

Over zijn overstap naar de Sijthoff Media Groep zegt Floris van Dam: "Ik kijk er enorm naar uit om, samen met de hoofdredacties, een sterke unit neer te zetten.  Mijn missie is om bij Sijthoff Media een professioneel platform te creëren waar iedereen terecht kan om kennis en kunde op te doen en om de samenwerking te versterken met huidige en nieuwe partners."

CEO Willem Sijthoff: "Met onze B2B-titels Adformatie, AG Connect en Binnenlands Bestuur acteren wij in het hart van deze vakgebieden. We zien als gevolg van digitalisering en innovatie de complexiteit voor professionals toenemen. We constateren daarom dat de behoefte aan educatie groeit en willen wij ons huidige portfolio graag daar op uitbreiden. Wij zijn zeer verheugd dat Floris als Director Education deze tak binnen onze onderneming verder wil uitbouwen. Wij hebben Floris op diverse projecten leren kennen en wij zijn er van overtuigd dat zijn ondernemende en pragmatische mentaliteit goed past binnen ons team."