Nathan Vos wordt Creative & Communication Officer bij New Skool Media
Nathan Vos verlaat per 1 juni 2019 het bekende tijdschrift Zin, waar hij ruim zeven jaar hoofdredacteur was, om zich aan een nieuwe rol binnen New Skool Media (NSM) te wijden: Creative & Communications Officer.
Naast de post in- en externe communicatie, die hij al een half jaar geleden op zich nam en nu wordt geïntensiveerd, krijgt Vos er nu deze creatieve rol bij. Hij zal daarin het saleshuis New Skool Studio, het management en de uitgevers ondersteunen in het creëren van nieuwe concepten voor klanten en voor NSM zelf.
Vos heeft de functie CCO (Creative & Communications Officer) in samenspraak met de directie gecreëerd. "Hij klopt richting klanten, die een steeds grotere behoefte hebben aan kwalitatieve, diepgaande communicatie met hun klanten, en geeft intern genoeg ruimte voor een vruchtbare invulling ten dienste van het bedrijf, de merken en de collega’s." Vos gaat daarbij samenwerken met Olivier Fornier, Manager Brand Partnerships bij New Skool Studio.
De stap is een logisch vervolg van het pad waarop zowel NSM als Nathan zich bevinden. NSM staat inmiddels op een stevige basis en richt zich op de toekomst, waarbij creatieve ontwikkeling cruciaal wordt. Zo wil de New Skool Studio, meer concepten voor adverteerders creëren, uitvoeren en zelfs distribueren. Daarnaast vinden er bij de merken al tal van innovatieve, creatieve processen plaats, en daar ziet het bedrijf ook tal van groeimogelijkheden. Vos gaat tussen de verschillende afdelingen een verbindende rol spelen.
"Mijn leercurve bij Zin was wel zo’n beetje afgevlakt, vond ik zelf, en dan is het tijd om te gaan. Bovendien moet Zin nog veel meer het merk voor vrouwen van 50 tot 75 worden, en dan is het steeds minder logisch als er een man van 50-min aan het roer staat. Gelukkig neemt Alida Dijk mijn taken over, dus dat komt goed."
Alida Dijk (1966) werkt sinds oktober 2014 bij Zin, eerst als chef redactie, later als adjunct-hoofdredacteur. In die hoedanigheid nam ze al taken van Vos over, toen die in 2017 en 2018 als brandmanager de directie ondersteunde in het veranderingsproces bij NSM. Ze heeft nu de taak om het merk Zin uit te bouwen, waarbij er met name grote kansen liggen op het adverteerdersvlak.