IAB krijgt nieuwe directeur; Wendy Pouw
Wendy Pouw is de nieuwe directeur van IAB Nederland. Met een geschiedenis bij onder meer Liberty Global en Mindshare heeft Pouw een brede digitale achtergrond en is daarmee de perfecte kandidaat om de dagelijkse leiding van dé onafhankelijke branchevereniging voor digital advertising en marketinginnovatie op zich te nemen. Pouw neemt het stokje over van Yvonne de Jager, die deze functie de afgelopen twee jaar heeft bekleed.
"Na eerst acht jaar als head of digital aan de bureauzijde te hebben gewerkt en mijn periode bij Liberty Global waar ik verantwoordelijk was voor de strategische media vraagstukken van alle 12 markten, is het directeurschap van IAB Nederland een fantastische vervolgstap in mijn carrière. Ik ben trots en blij dat ik in deze rol een bijdrage mag leveren aan het delen van inzichten, het vergroten van kennis en het verbinden van de ruim 200 adverteerders, mediabureaus, publishers, technologieleveranciers en creatieve bureaus die bij IAB Nederland zijn aangesloten. Samen met het bureau, het bestuur en de taskforces zal ik ontwikkelingen en trends in de markt duiden en waar mogelijk standaardisering, wetgeving en (zelf)regulering mede bepalen of beïnvloeden."
Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland, is zeer content met de aanstelling van Pouw: "Omdat we wisten dat Yvonne IAB Nederland na twee jaar zou verlaten, hebben we in de afgelopen maanden samen gezocht naar een geschikte opvolg(st)er. Iemand die net als wij staat voor een duurzame groei van het digitale-marketingecosysteem. En die in staat is om in nauwe samenwerking met de gehele keten – adverteerders, ad tech-partijen en uitgevers – een omgeving te creëren waarin iedereen kan floreren en groeien. Maar waarin bovenal voldoende ruimte is voor onderling vertrouwen en begrip. Zo'n rol is niet voor iedereen weggelegd, maar hij is Wendy op het lijf geschreven."