Magazinemerken groeien op Instagram, YouTube en Pinterest, Facebook en Twitter stabiel

Magazinemerken groeien op Instagram, YouTube en Pinterest, Facebook en Twitter stabiel

Uit de MMA Social Media Monitor over het eerste kwartaal van 2019 blijkt dat magazinemerken het goed doen op de sociale media. Het totaal aantal volgers stijgt met 3% ten opzichte van het vierde kwartaal van 2018. Ze doen het vooral goed op YouTube en Instagram: het aantal volgers op YouTube stijgt met 15%, op Instagram met 9% en op Pinterest met 3%. Het aantal volgers op Facebook en Twitter blijft stabiel.

De top 5 van meest populaire magazinemerken op de sociale media laat ten opzichte van het laatste kwartaal van vorig jaar 2018 geen veranderingen zien. Het zijn Playboy, LINDA., vtwonen, Voetbal International en ELLE. De sterkste groeiers in het aantal likes/volgers waren de afgelopen drie maanden Men’s Health (+23%), JFK (+20%), ELLE Decoration (+18%), Lekker (+18%) en Story, Maarten! en Seasons (allen +11%).

Meer cijfers bij de MMA.