Quest wint Mercur Magazinemerk van het jaar

Quest wint Mercur Magazinemerk van het jaar


Tijdens de 21e uitreiking van de Mercurs In het DeLaMar Theater in Amsterdam werden negen Mercurs uitgereikt, dé vakprijzen in de magazine mediabranche. Nieuw dit jaar zijn de PostNL Mercur Partnership van het Jaar en de Aldipress Mercur Introductie van het Jaar. Bij de Mercur Partnership worden succesvolle commerciële samenwerkingen beloond, er kwamen veel inzendingen binnen voor deze categorie. ‘Oh Baby’ van &C en ETOS heeft de primeur van deze nieuwe Mercur.
Verrassende en inspirerende noviteiten had de jury te beoordelen voor de andere nieuwe categorie, Mercur Introductie van het Jaar. De inzendingen waren zeer divers, het sympathieke initiatief Donald Duck voor blinde kinderen is de eerste winnaar.


 
Volledige uitslag

  • Mercur Artdirection van het Jaar: Esquire (Hearst Netherlands)
  • Mercur Reportage van het Jaar: ‘Picture Perfect’ - Vrij Nederland (WPG Media)
  • Mercur BeLOFte van het Jaar: Onno den Hollander - Quote (Hearst Netherlands)
  • Aldipress Mercur Introductie van het Jaar: Donald Duck voor blinde kinderen - Donald Duck Weekblad (Sanoma Media)
  • Mercur Cover van het Jaar: Volkskrant Magazine - Designnummer (De Persgroep)
  • PostNL Mercur Partnership van het Jaar: ‘Oh Baby’ - &C en ETOS (&C Media)
  • Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines: Flow (Sanoma Media)
  • Circle Media Group Mercur Hoofdredacteur van het Jaar: Jossine Modderman - LINDA.nl (Mood for Magazines)
  • Mercur Magazinemerk van het Jaar: Quest (Hearst Netherlands)