Het Parool blijkt crossmediaal het grootste bereik te realiseren. Maandelijks telt deze titel met print, web en app ruim twee miljoen lezers. De Gelderlander, die in printvorm het grootst is, behaalt maandelijks ook een bereik van bijna 2 miljoen.
De regiomerken bedienen crossmediaal lezers van alle leeftijden. Bijna de helft van de bereikte personen is vijftig jaar of ouder. Toch valt de vergrijzing mee: meer dan een kwart van de lezers is tussen de 13 en 34 jaar oud.
Over NOM Mediamerken NRM 2018
Dit is de eerste rapportage van de fusie tussen de NOM Regio Monitor (print bereik) en NOBO (digitaal bereik). NOM Mediamerken NRM 2018 bevat printbereikdata van de NOM Regio Monitor 2018 (NRM) en online data van de regionale merken van printuitgevers uit NOBO Q1 2018.
Merkbereik wordt door NOM als volgt gedefinieerd: merkbereik geeft het aantal mensen weer dat een merk binnen één maand minimaal één keer heeft gelezen, op papier of via de digitale kanalen. Het gaat om netto (ontdubbeld) bereik. De resultaten uit NOM Mediamerken NRM 2018 worden beschikbaar gesteld via mediaplanning-software en via het NOM Dashboard.